review xenonset van Xenonlamp.nl

Hoi bertone, welkom op ons verslavend forum.

Ten eerste moet je de gehele koplamp verwijderen. Dit doe je door de twee torx schroeven aan de bovenkant eruit te draaien. Dan druk je de koplamp er uit. Dit doe je door hem naar je toe te drukken, recht naar voren, als je dit voor de eerste keer doet is het best wel eng, je bent wel een beetje kracht nodig omdat hij aan de onderkant vast is geklikt in een soort slede. Om beschadigingen aan je bumper te voorkomen kun je het gedeelte onder je koplampen het best even aftapen. Als je de koplamp los hebt moet je de stekker loskoppelen. Heb je de koplamp helemaal verwijderd dan zie je dat je genoeg mogelijkheden hebt om de ballasten netjes weg te werken. Je kunt voor alle duidelijkheid even zoeken bij handleidingen voor de Polo V op dit forum, daarin staan verschillende items, bv over xenon en de koplampwissel van H4 naar H7 (daarin staat nogmaals de uitleg hoe je de koplamp verwijderd met foto's)

Je hebt een H4 Bi-xenon set of heb je H7 koplampen?

Succes.
 
ik had al een vermoeden dat de hele lampunit eruit moet, deze polo BM betreft een lease wagen met H4 lampen. De set (Bi-xenon) zou vandaag geleverd moeten worden. Nog bedankt voor de tips.

Als ik het goed begrijp heb ik onder de lampen genoeg plek, ik heb wel wat fotos gezien in een andere topic (volgens mij van jouw) maar dat is toch wel lastig te zien.

Van alle auto die ik heb gehad heb ik nog nooit zo een slechte verlichting mee gemaakt. Dus op eigen kosten maar verbeteren want de garage kan niks voor me doen.

Weet je trouwens wat het plastic achter lampenunits voor functie hebben?
 
bertone, je kunt je ballasten wel kwijt als je de lampen eenmaal hebt verwijderd, evt ook achter de koplampunits of de binnenkant van je wielkasten. Wat je precies bedoelt met het plastic achter de units weet ik eigenlijk niet, bijna alles is van plastic en die units zijn best wel groot. :mrgreen: De verlichting met de standaard H4 lampen is inderdaad bagger, heb ik ook nog nooit meegemaakt, ik ben gelijk overgegaan op H7 koplampen, de garage en Pon kunnen/willen niets voor je doen, de lampen voldoen volgens Pon aan alle eisen.
Maar met een xenonsetje erin gaat het zeker goedkomen. ;) Succes met inbouwen.
 
Het is me gelukt om alles netjes te monteren. Alleen blijft het controle lampje branden op mijn dashboard. Enig idee hoe dat komt. Het betreft alleen de dimlichten. Bij stads geeft hij geen foutmelding. Alles is goed angesloten, er blijft alleen 1 stekkertje over van de dimlamp die los buggelt in de koplamp.
 
Ik zag dat de rechter lamp knipperde en heb toen de lampen verwisseld om te kijken of het aan de lamp lag maar dit was niet het geval. Rechts bleef knipperen. Bovendien had Erno de verkeerde kleur geleverd. Ik heb nu de lampen en een ballast terug gestuurd.
Ik vond de 6000k toch iets te blauw (kegel). Het is nu wachten op de 5000
k lampen.

@Graafie
Had jij eigelijk een speciale kabel meegeleverd gekregen voor de canbus? Bij mij zat er alleen de grootlicht kabel erbij waardoor er 1 koplamp stekker overblijft.

@Houz74,
Ik weet niet of de garage dit doet voot een leaseauto? maar ik dacht dat deze set storingsvrij zou zijn. (geen foutmelding.)
 
@Houz74,
Ik weet niet of de garage dit doet voot een leaseauto? maar ik dacht dat deze set storingsvrij zou zijn. (geen foutmelding.)
Voor een Bluemotion met H4 Bi-Xenon is het niet voldoende om een Canbus (storingsvrije) ballast te hebben, de lamp-diagnose moet je uit zetten met VCDS of je kan een speciale Bluemotion kabel gebruiken.
Die kabel zorgt ervoor dat je lampcontrole voor de gek houd dat beide lampen nog aangesloten zijn op beide stekkers, maar heeft als nadeel dat deze weerstanden ontzettend heet worden.

Mocht je de lampdiagnose met VCDS uit zetten, dan heb je niet eens speciale Canbus ballasten nodig.
Je hoeft hier ook niet voor naar de garage, iedereen met een VCDS-kabel kan dit:
http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/2456-ledenlijst-met-volkswagen-auto-group-com-kabels.html
 
@bertone,

jij hebt een set voor de H4 koplampunit, dus een lamp waar dimlicht en grootlicht in één zit, ik heb een H7 koplampunit, in zo'n unit zitten twee H7 lampen, één voor dimlicht en één voor grootlicht. Ik heb geen idee wat er allemaal meegeleverd wordt bij een H4 Bi-xenon set.

Erno heeft vast wel een oplossing voor je probleem maar zoals je al zei, hij zit op een beurs.
 
Voor een Bluemotion met H4 Bi-XO is het niet voldoende om een Canbus (storingsvrije) ballast te hebben, de lamp-diagnose moet je uit zetten met VCDS of je kan een speciale Bluemotion kabel gebruiken.
Die kabel zorgt ervoor dat je lampcontrole voor de gek houd dat beide lampen nog aangesloten zijn op beide stekkers, maar heeft als nadeel dat deze weerstanden ontzettend heet worden.

Mocht je de lampdiagnose met VCDS uit zetten, dan heb je niet eens speciale Canbus ballasten nodig.
Je hoeft hier ook niet voor naar de garage, iedereen met een VCDS-kabel kan dit:
http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/2456-ledenlijst-met-volkswagen-auto-group-com-kabels.html

Dank voor de info. Ik zal binnenkort iemand benaderen. Ik heb geen zin smeltende plastic onderdelen aangezien de helft van plastic is, incl draaden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!