Remkracht

Ik heb vandaag iets heel raars opgemerkt...
Vanmiddag kwam ik in een "bijna" ongeval situatie, omdat er opeens een kind op haar fietsje de weg op reed.
Gelukkig kon ik nog bovenop me rem staan! Ik drukte me rempedaal bijna door het tussen schot heen, dus dan begrijp je de situatie een beetje....
Alleen wat ik nu heb, is dat als ik me rem aanraak, hij al direct remt... Eerder kon ik hem rustig in trappen en dat hij minder direct remde. Nu 1 klein tikje ertegen en hij remt al....

Kan hier een probleem inzitten of "doet" me rem het nu het opeens beter...??
 
Ja het is vaag man... Eerst moest ik moeite doen om een beetje te remmen en nu moet ik gewoon uitkijken dat ik hem niet te hard aanraak, anders zit ik met me snuffert op het stuur...
 
ik denk dat je ergens wat teveel druk op je leiding hebt laten komen en dat er wat tussenuit is gegaan wat de remkracht "beperkt". geen idee, ik dacht dat dit eig half elektronisch gestuurd was. dno, laat ons alvast horen wat het is geweest :)
 
Mijn Polo remt ook gewoon meteen als je de rem beetje indrukt. Menig persoon die even een test ritje rijdt in mijn auto en de remt gebruikt staat meteen stil (gewoon niet gewend dat hij meteen remt). Volgens mij is het probleem dat je hebt geen probleem maar een standaard en was het daarvoor wel een probleem.
 
BMW  1 serie  1.6 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!