Regensensor / Automatisch dimmende binnenspiegel

Hi,

Ik vraag me af of het mogelijk is om achteraf een automatisch dimmende binnenspiegel in de 6R is in te bouwen. Ik meen dat hier ook meteen een regensensor etc. in zit.

Dit zit nu niet in mijn 6R (comfortline 2012), maar lijkt me erg handig. Verder is er dan een mogelijkheid om automatische verlichting te krijgen? Ik meen dat er naast een regensensor ook een lichtsensor in de steun zit?

- Regensensor
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatische verlichting buiten, inclusief coming home/leaving home

Alvast bedankt :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Als je bcm het ondersteund dan kan dat zeker! ;)

Houd er rekening mee dat je dan ook een nieuwe/andere voorruit nodig hebt om de regensensor te accommoderen ;)

Leg het anders eens voor aan vagtechniek :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Als je bcm het ondersteund dan kan dat zeker! ;)

Houd er rekening mee dat je dan ook een nieuwe/andere voorruit nodig hebt om de regensensor te accommoderen ;)

Leg het anders eens voor aan vagtechniek :)

Ik zie dat leaving home etc. alleen kan bij origineel Xenon. Dat heb ik helaas niet, en is me zeker te duur om in te bouwen. Echter regensensor + spiegel lijkt me wel érg handig. Ik ga eens een email sturen naar Vagtechniek :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Waarom moet er voor die set trouwens een regensensor aanwezig zijn?

Zoals sjengcity inderdaad al zegt, de regensensor van de polo heeft ook een (latente) lichtsensor. Deze is nog niet ingeschakeld en wordt dus door deze set hardwarematig wél ingeschakeld ;)
Daarom moet er een OEM regensensor aanwezig zijn :)

Ik ben helaas totaal ontechnisch, maar dat is het enigste wat ik nog mis aan de auto. mijn vorige had dus leaving en comming home en dat was toch wel makkelijk

Er zijn genoeg bedrijven die het voor je kunnen en willen doen ;)
Een bekend voorbeeld qua bedrijf is Vagtechniek, heb nog niets dan lovende berichten over hen gelezen van mensen hier en uiteraard op andere fora, maar zo zijn er uiteraard ook meer bedrijven. Ligt er een beetje aan waar je vandaan komt, of je het bij eerder genoemde kunt en wilt laten doen, of dat je een bedrijf dichterbij 'moet'/wilt zoeken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb een reactie van Vagtechniek gekregen, waarbij het mogelijk blijkt te zijn.

Echter, geven ze aan dat ik de auto dan moet aanleveren met een nieuwe voorruit met regensensorvlak. Ze geven aan dat dit normaal gesproken een verzekeringskwestie is...

Iemand tips?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb een reactie van Vagtechniek gekregen, waarbij het mogelijk blijkt te zijn.

Echter, geven ze aan dat ik de auto dan moet aanleveren met een nieuwe voorruit met regensensorvlak. Ze geven aan dat dit normaal gesproken een verzekeringskwestie is...

Iemand tips?

Wat hun bedoelen is je verzekering oplichten en een nieuw voorruit claimen door ruitschade te melden (mits je hiervoor verzekerd bent) en dan een voorruit bestellen waar wel een vlak voor de regen/lichtsensor opzit. Aangezien jij een username hebt waaruit je echte naam naar voren komt incl een foto van jezelf + je woonplaats is dit niet aan te raden aangezien het al op internet staat nu ;)
 
Weet iemand of de regensensor met spiegel van de 9n en 9n3 gelijk zijn. Maken deze beide gebruik van relais 192? Of is deze sensor direct aangesloten op Bordnetzsteuergerät? Iemand die evt. wat foto's heeft hoe deze is aangesloten. Lijkt mij wel een mooie update voor de polo
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ik heb nog een dimmende spiegel liggen is alleen wel met beige kap. Spiegel van een 9N en 9N3 is gelijk. Volgens mij zelfs gelijk aan golf 4. Meen dat ik wel eens gelezen heb dat je een bepaalde boardcomputer moet hebben voor het kan gaan werken. Via kufatec kan je in elk geval een kabel + handleiding kopen

Is deze met regensensor? Heb evt wel interesse.

Ik weet de de golf 4/bora en passat allemaal uit jaren 1998 t/m 2005 ongeveer gebruik maken van relais 192 voor het laten functioneren van de regensensor. De bestaande relais wordt vervangen en via vagcom moet de sensor dan nog geactiveerd worden. Hoor graag van iemand met een 9N of 9N3 of zij deze relais ook hebben.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!