Rechterluidspreker kapot

Zo, het probleem is opgelost. Ik heb de hele binnenbekleding eraf gehaald. De speaker was blijkbaar niet kapot, maar rond de speaker zit een mouch en die was verwrongen en zat op de box te duwen waardoor het geluid vervormde. Geen idee hoe dit is kunnen gebeuren maar het is opgelost :) Ik zal ook even beschrijven hoe ik te werk ben gegaan.

[howto][6R]binnenbekleding deur losmaken bij 3-deurs model

1. Eerst ga je met een dunne schroevendraaier of iets dergelijks (ik heb een steekbijtel gebruikt omdat deze iets breder is en de druk dus iets beter verdeelt) onder je deurklink het kapje losmaken.
Naamloos.jpg
2. Als het kapje eraf is zal je zien dat er 2 torx-schroeven zichtbaar zijn. Deze schroef je los en vervolgens zit er onder je luidspreker nog zo een schroef. In totaal dus 3 torx-schroeven.
deur2.jpg
3. Alle schroeven zijn nu los en kan je het geheel losmaken.
In totaal zitten er 6 clips: 1 net boven de luidspreker, 1 net boven de linkerhoek van de stoffen bekleding. 1 in het midden van het rechtergedeelte en 3 rechts onderaan.
deur1.jpg
Ik heb deze gewoon met mijn handen losgetrokken, te beginnen vanaf onderaan de luidspreker omdat hier geen clipjes zitten. Omdat dit redelijk scherp is en drukt op je handen, is het misschien handig voor handschoenen te dragen, maar zo moet het ook lukken.
Eens je alle clips los hebt, kun je het geheel wat omhoog duwen en komt het helemaal los.
4. Nu moet je enkel het stekkertje voor de ruit nog losmaken en eventueel ook voor de deur te openen.
Dit alles heeft mij ongeveer een kwartiertje tijd gekost.

Opmerking:
Voor diegene die de luidsprekers willen wisselen, deze zitten bij mij vast met rivetten en dus helaas NIET met schroeven.
Je zult ze dus moeten uitboren.

Ik hoop dat dit een hulp mag zijn voor verschillende mensen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!