RCD330 autoradio installatie voeding

Zonet onze dochter haar eerste auto gekocht en polo uit 2011 met nauwelijks 40.000km. Is dus in tip top staat, maar ze wilde wel navigatie erin. Daarom de RCD330 gekocht. Nu lukt de installatie makkelijk, maar volgens mij blijft de radio wel gewoon stroom nemen nadat de wagen is uitgeschakeld. Daardoor zal de batterij leeg lopen.

Iemand een korte uitleg of video hoe dit aan te passen. Mij lijkt het dat ik dan de originele voedings kabel moet doorknippen en dan op de zekeringskast een nieuwe kabel moet trekken naar de radio, met de voeding dan op een zekering die uitgaat als de wagen uit is? Ik weet enkel niet welke de voedingskabel is van de originele?

Alle hulp welkom
 

Bijlagen

  • IMG_0491.jpeg
    IMG_0491.jpeg
    663.7 KB · Weergaven: 29
Polo  Geen idee  1.3 
Dit hoort zonder een verloopstekker op de originele Quadlock stekker van de auto te zitten, plug & play. De RCD330 is in essentie namelijk een VW OEM radio (voor Aziatische markt etc) voor het PQ25 platform. Er blijft altijd een heel klein beetje stroomverbruik als de auto van contact is voor het radiogeheugen, dat hoort zo.

Voor de volledigheid nog met VCDS kijken of alles juist ingesteld staat in gateway 19 (56 - radio, aan. 37 -navigatie, uit). In module 56 van de radio kun je de achteruitrijcamera functie nog aan of uit schakelen naar gelang die wel of niet aanwezig is.

Dus ga geen bedrading doorknippen, het hoort gewoon juist te werken met de originele stekker van de auto. Er vanuitgaande dat het inderdaad een polo uit 2011 (type 6R) is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Zonet onze dochter haar eerste auto gekocht en polo uit 2011 met nauwelijks 40.000km. Is dus in tip top staat, maar ze wilde wel navigatie erin. Daarom de RCD330 gekocht. Nu lukt de installatie makkelijk, maar volgens mij blijft de radio wel gewoon stroom nemen nadat de wagen is uitgeschakeld. Daardoor zal de batterij leeg lopen.

Iemand een korte uitleg of video hoe dit aan te passen. Mij lijkt het dat ik dan de originele voedings kabel moet doorknippen en dan op de zekeringskast een nieuwe kabel moet trekken naar de radio, met de voeding dan op een zekering die uitgaat als de wagen uit is? Ik weet enkel niet welke de voedingskabel is van de originele?

Alle hulp welkom
Ik heb ook een RCD330 in de auto + flip camera. En bij mij is dit hetzelfde laatst de auto voor 14 dagen op Schiphol laten staan. Auto startte gelijk nergens problemen mee. Dus ik zou hier gewoon niks aan doen en precies wat @dov zegt
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Hallo Tdm, bedankt voor het antwoord. Het gaat wel degelijk over een 6R ( staat toch zo op chassisnr)

Verder ben ik een totale leek en weet dus niet wat een VCDS is en ken ik dus niets van die gateways en heb ik ook geen mogelijk (denk ik) om dit te controleren.

Mijn bezorgheid is als ik de sleutel uit het slot haal dan blijft de radio spelen. Als ik de radio dan uitzet, kan ik wel nog mijn telefoon via USB blijven opladen. Dus dan denk ik dat er nog stroom op zit? Ik wil dus vooral vermijden dat mijn dochter met een platte batterij komt te staan.
 
Polo  Geen idee  1.3 
Hallo Tdm, bedankt voor het antwoord. Het gaat wel degelijk over een 6R ( staat toch zo op chassisnr)

Verder ben ik een totale leek en weet dus niet wat een VCDS is en ken ik dus niets van die gateways en heb ik ook geen mogelijk (denk ik) om dit te controleren.

Mijn bezorgheid is als ik de sleutel uit het slot haal dan blijft de radio spelen. Als ik de radio dan uitzet, kan ik wel nog mijn telefoon via USB blijven opladen. Dus dan denk ik dat er nog stroom op zit? Ik wil dus vooral vermijden dat mijn dochter met een platte batterij komt te staan.
Hier op het forum zijn vast mensen die je met Vcds kunnen helpen.
uit welke provincie kom je?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!