RCD310 achteraf inbouwen?

Hallo allen,

Zoals al eens eerder geschreven, heb ik een 2012 Polo met daarin een Pioneer DEH7300BT autoradio. Dit is een 'normale' autoradio en is aangesloten middels ISO-stekkers. Nu vind ik dit apparaat nogal lelijk, en zou ik graag overstappen naar zo'n gave zwart-witte 2012 RCD310.

Hoewel ik al een bod had uitgebracht op een mooie radio, bedacht ik mij opeens dat een RCD310 helemaal geen ISO stekkers heeft, maar een Quadlock aansluiting. Nu zijn er best veel ISO-to-Quadlock converters op ebay/marktplaats te vinden, maar toen ik zelf even een pin-schema erbij pakte zag ik dat de RCD-310 in de Quadlock stekker ook een CANBUS aansluiting verwacht. In de ISO stekkers zit geen CANBUS. Huh?!

Ook lees ik dat Polos zijn uitgerust met 3 verschillende canbus systemen, namelijk voor motormanagement, ABS/ESP en infotainment. Het zou maar zo kunnen dat (omdat ik af fabriek geen radio heb laten installeren) ik de infotainment canbus helemaal niet heb. Klopt dat?

Heeft iemand ervaring/informatie over hoe ik dit kan aanpakken? Of dit überhaupt mogelijk is en of ik zo'n infotainment-canbus wellicht ook in kan bouwen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Robin Wagenaar
 
Dat klopt het zit standaard in de polo toen ik achteraf mijn rcd310 had gekocht kon ik deze niet vinden ze hadden em naar achteren gepushed om zo een pioneer radio te plaatsen. :mrgreen:

[resize=600:yb2x95p1]http://www.pitstar.nl/WebRoot/Pitstardb/Shops/Pitstar/46CB/9DE5/8E15/C57B/1A87/3E94/B8AD/AC4E/KR69984.jpg[/resize:yb2x95p1] deze zat er op eraf gehaald en op de rcd 310 aangesloten
 
Denk er ook aan dat de rcd 310 twee antenne ingangen heeft
Op zich geen probleem maar je radio zal altijd een storing geven
Bij het uitlezen er is hier voor een splitter op de markt
En werkt perfect kost ongeveer 40 euro. Maar dan werkt het ook perfect de splitter is via de dealer verkrijg baar Nr. ZA 1T0 419 L
Ook is er kans dat je radio gecodeerd dient te worden en de gateway zal ook gecodeerd zo dat deze weet dat deze meedoet op de canbus
Grt Donna
 
Thanks voor de info allen. Ik moest vandaag overwerken, maar morgen heb ik meer tijd om het e.e.a. te inspecteren. Zal even een setje van die radio-eruithaal-tools halen, en kijken of ik toch nog ergens achterin m'n dash zo'n quadlock stekker verstopt heb liggen, haha!
 
Donna zei:
Denk er ook aan dat de rcd 310 twee antenne ingangen heeft
Op zich geen probleem maar je radio zal altijd een storing geven
Bij het uitlezen er is hier voor een splitter op de markt
En werkt perfect kost ongeveer 40 euro. Maar dan werkt het ook perfect de splitter is via de dealer verkrijg baar Nr. ZA 1T0 419 L
Ook is er kans dat je radio gecodeerd dient te worden en de gateway zal ook gecodeerd zo dat deze weet dat deze meedoet op de canbus
Grt Donna


Ik heb geen storing meegemaakt, mijn radio komt uit een golf 6, de dealer gaf aan dat deze ingeleerd moest worden, nou moet ik zeggen heb et niet gedaan. De radio doet precies wat ik wil heb geen parkeersensoren of een mf stuur.

Wat betreft de antenne.
Gewoon doen onder de garantie, ik was gewoon teruggegaan naar de dealer aangegeven dat mijn antenne niet goed functioneerde ze hebben toen de goede kabel geplaatst zodat het ontvangst goed was.
 
Ik heb vandaag m'n radio even los gehad, en had inderdaad een Quadlock-blokje achter het dashboard liggen! Heel sneaky, bedankt voor de tips!

enzolino zei:
Wat betreft de antenne.
Gewoon doen onder de garantie, ik was gewoon teruggegaan naar de dealer aangegeven dat mijn antenne niet goed functioneerde ze hebben toen de goede kabel geplaatst zodat het ontvangst goed was.
LOL dat was EVIL!

Maar zonder gekheid. Ik vind die RCD310 uit modeljaar 2012 heel erg mooi. Maar ik zag ook een radio van Kenwood die precies in een VW interieur past, met navigatie en tegen een redelijke prijs. Kortom: ik ben er nog niet helemaal uit, dus een andere radio wordt niet wat voor zaterdag Enzo, daar heb ik iets meer tijd voor nodig Stick Out Tongue
 
Wildcard zei:
LOL dat was EVIL!

Maar zonder gekheid. Ik vind die RCD310 uit modeljaar 2012 heel erg mooi. Maar ik zag ook een radio van Kenwood die precies in een VW interieur past, met navigatie en tegen een redelijke prijs. Kortom: ik ben er nog niet helemaal uit, dus een andere radio wordt niet wat voor zaterdag Enzo, daar heb ik iets meer tijd voor nodig Stick Out Tongue
Ghehe zei ik je ook toen je mee reed ;)
Zijn echt zat mooie dingen te vinden!
Oriënteer je eerst maar eens even goed voordat je een te vluchtige aankoop doet ;)

btw ff oftopic, heb je de how to van de automatische achterklep al gevonden? Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
btw ff oftopic, heb je de how to van de automatische achterklep al gevonden? Stick Out Tongue

Ja man, die heb ik direct opgezocht natuurlijk. Had al bijna de onderdelen besteld. Maar toen zag ik dat topic van die Duitser met die gescheurde lassen op z'm achterklep-scharnieren.

Dat maakte het wel een stukje riskanter, en daardoor verschoof de prio op m'n to-do-list wel een klein beetje. Nu staat "achterklep" onder "radio vervangen" en "carbon wrappen", op een gedeelde 3e plaats met "koplampen upgraden".
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!