RCD200 inbouwen

Hallo,

We kochten zolangs een VW Polo (bj. 2003) aan. Deze heeft momenteel een Radio/Cassette Alpha geïnstalleerd. Na wat rondsurfen naar alternatieven hadden we deze graag omgebouwd naar een RCD200.

Ondertussen vond ik al dat de aanwezige ISO-stekkers moeten omgebouwd worden naar een Quadlock-stekker en dat hiervoor 2 mogelijkheden bestaan, namelijk:
- door een CANbus-stimulator (die zo goed als evenveel kost als de RCD200 zelf?!).
of
- door zelf de bedrading te herleggen voor enkele euro's.

Uiteraard had ik graag (eerst) zelf de laatste optie geprobeerd. Vandaar dan ook mijn vraag; heeft hier iemand ervaring mee en kan deze mij aub op weg zetten?

Daarnaast vond ik ook dat er sowieso een antenne-adaptor worden geplaatst, welke is dit precies of waar kan ik deze bestellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Nou, inbouwen doe ik ook voor jullie ;) Een howto heb ik nog niet gemaakt.

Maar je moet m wel aansluiten op de canbus wil je dat de verlichting en contact werkt.
 
Marco76Polo zei:
De quadlock hieronder is een optie om te bestellen en is de goedkoopste optie:

http://cgi.ebay.nl/Plug-Play-Adapter-NA ... 563f5d8fa9
Bas zei:
Maar je moet m wel aansluiten op de canbus wil je dat de verlichting en contact werkt.
Dus als ik het goed begrijp zou de adaptor die Marco76Polo aangaf alvast een connectie maken tussen de bestaande ISO-stekkers en de vereiste Quadlock-stekker, maar moet je wel nog 2 draden aansluiten op de canbus die bestaat uit 2 draden die achter het tellerhuis zitten? Klopt dit ongeveer? Zijn deze canbus draden bereikbaar als de Alpha radio eruit gehaald is of moet ook het tellerhuis eruit?

Marco76Polo zei:
De verloop antennestekker is hier elders op het forum te vinden.
Weet je ook waar precies (dat zou me wat zoekwerk besparen)? ;)
 
Voor die adapter kun je gewoon naar een lokale automaterialenzaak gaan.

Dan moet je voor de Canbus, je KM teller demonteren. En achter op die stekker zitten allemaal draadjes (duh)

Can-High is geelgroen en Can-Low is geelbruin, draden even daarop aansluiten en dan moet het werken. ;)
 
Bas zei:
Voor die adapter kun je gewoon naar een lokale automaterialenzaak gaan.

Dan moet je voor de Canbus, je KM teller demonteren. En achter op die stekker zitten allemaal draadjes (duh)

Can-High is geelgroen en Can-Low is geelbruin, draden even daarop aansluiten en dan moet het werken. ;)

Aha! Bedankt! :)

Hoe gaat de kmteller er vlot uit? Waar zitten de vijsjes etc? Bespaart me wat zoekwerk... :)
 
Johan zei:
Kijk even op de pagina met handleidingen voor de 9N(3) en dan bij navigatie aansluiten!
Bedankt! :)

Ondertussen is de RCD200 netjes ingebouwd en hij werkt prima! De bekabeling heb ik opgelost via deze adaptor: http://cgi.ebay.nl/Plug-Play-Adapter-NA ... 141wt_1139

Alleen... nog 1 probleem... de CanLow (geel-bruin) kon ik aansluiten, maar de CanHigh (geel-groen) kan ik niet vinden! Er zit gewoon geen geel-groen kabeltje bij...

Heeft iemand alle kleuren van kabels die in die groene stekker zitten? Misschien kan ik zo kabels uitsluiten en zo vinden welke toch de CanHigh zou moeten zijn?
 
Dat is ook een setje van 2 getwiste draadjes, op de foto Zie je m zitten boven de paarse ;) en die is weer boven de paarswitte ;)
001.jpg
 
Dus de CanBus-draden zitten elk getwist met een andere kabel? Dan wordt er veel duidelijk :) En ik weet niet of het aan mij ligt, maar dan is het eerder oranje(-groen/bruin) dan geel(-groen/bruin), niet? :)
 
Ik heb inmiddels de audio-in kabel besteld en ontvangen was wel een dure kabel voor wat je krijgt,incl verzenden 49 euro maar ben er erg blij mee.
Ik heb de kabel inmiddels aangesloten omdat ik toch gelijke wilde kijken of de radio goed was aangesloten omdat deze steeds de melding "learn" geeft als ik hem aanzet.
Helaas geeft deze nog steeds de melding "learn" (zie mij andere post)
Gelijk ook even een kabeltje via internet voor de iphone houder zodat muziek en laden via de onderkant van de iphone loopt tevens een mooie houder geplaatst perfect nu !!
 
Heb je wel de code ingevoerd dan???

aantal keren op de 1 drukken tot je het goede cijfer op de 1e plaats ziet staan, dan op de 2 drukken tot je het goede cijfer ziet staan, en met de 3 en 4 hetzelfde. Staat de goede code in het display dan de ronde knop rechtsonder ingedrukt houden voor minimaal 5 seconden daarna loslaten. :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!