RCD 210 veranderen in RNS510: hoe dit te regelen????

Beste allemaal,

Gisteren de nieuwe polo BM gekocht. Ik ben voornemens om hier een RNS 510 navigatiesysteem in te zetten. Momenteel heb ik alleen de standaard RCD 210 erin.

Wat moet ik regelen om dit naar een RNS 510 om te zetten? Kan ik beter het executive paket pakken?
Bedankt voor jullie reacties.

Gr,

Raylo
 
Als je in ieder geval alvast speakers achterin en een dubbele antenne wil hebben (nodig voor de RNS510, die heeft 2 aansluitingen), dan moet je minimaal de RCD310 bestellen. Dat scheelt een heleboel werk met ombouwen.
 
beste FlashredBM,

Bedankt voor je zeer snelle antwoord!!!

Dus het moet in ieder geval de RCD 310 worden.

Ik heb nog een aantal vragen:

1) dien ik dan het executive pakket aan te schaffen of is het radiosysteem RCD 310 alleen voldoende? heb ik de digitale radio-ontvanger nodig? heb ik de multi-media box nodig? eb ik d etelefoonvoorbereiding nodig? (zie prijslijst volkswagen polo blue motion)

2) Ik heb op het forum gelezen dat van RCD 310 naar RNS 510 weinig problemen moet opleveren. De isostekkers komen overeen en verder hoef ik alleen maar een kabel te trekken voor de GPS ontvanger (het best te plaatsen onder het dashboard), toch?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? ander isostekkers, kabels trekken, instellingen, etc?

3) Het aanschaffen van het multi functioneel stuur voor de polo BM heeft voor d enavigatie geen zin, toch?

Nogmaals dank voor het antwoord,

Raylo
 
Of je de mediabox of telefoonvoorbereiding wil hangt van jezelf af, dat staat los van de keuze van de radio. Bedenk wel dat het pakket meestal veel goedkoper is dan alles los (achteraf) inbouwen.
Voor de telefoon zijn wel mooiere oplossingen (Fiscon) te vinden, maar dat betekent dat je het pakket niet kunt nemen.

De RNS510 zal wel in je auto geprogrammeerd moeten worden. Ik weet niet waar je dat systeem vandaan gaat halen, maar zorg dat je zeker weet dat het een legaal systeem is en dat je de code er bij hebt.

De Polo heeft al sinds 2005 geen ISO-stekkers meer, maar een quadlock-connector. Als je de auto met radio koopt, is alles natuurlijk voorbereid en hoef je geen kabels te leggen. De GPS-antenne plaatsen is voldoende.
 
waarom neem je niet gewoon de Executive plus pakket? dan is het enkel vervangen naar de 510 dan ben je klaar toch?
ik neem van aan dat je dan ook je RNS315 gewoon kan verkopen dus dat is mooi meegenomen...achteraf inbouwen is denk ik veel hoofdpijn (naar mijn weten is het gewoon plug and play...maar dat weet ik niet zeker...kan misschien zijn dat er toch nog wat vagcom instellingen ingesteld moeten worden)
 
Ik weet niet waar je woont, maar met name in de Randstad is de RNS510 zeeeer gewild bij mensen met lange vingers, dus gelijk maar een afspraak maken bij Carglass.... :shock:

Ik heb bewust de mindere RNS310 gehouden, die jatten ze er niet (zo snel) uit.
 
ja ik zou dan die VW Navigatielock erbij nemen dan...kans dat ze je ruit intikken is wel erg groot
RNS310 is prima genoeg...DVD kijken doe ik toch niet en een USB stickie is net zo goed (Hardeschijf niet nodig dus).

ik zou eerder voor zo'n pioneer/zenec systeem gaan met afneembaar frontje...mensen zien minder snel wat je in je auto hebt
 
FlashredBM zei:
Als je in ieder geval alvast speakers achterin en een dubbele antenne wil hebben (nodig voor de RNS510, die heeft 2 aansluitingen), dan moet je minimaal de RCD310 bestellen. Dat scheelt een heleboel werk met ombouwen.

Deze snap ik niet goed. Dubbele antenne met een rcd310? Ik heb het executive pakket maar dacht alleen een spriet op t dak en niks in ramen of zo of....

MF-stuur altijd achteraf doen natuurlijk anders raak ik mijn spullen nooit kwijt!!! :mrgreen:
 
polofreak zei:
FlashredBM zei:
Als je in ieder geval alvast speakers achterin en een dubbele antenne wil hebben (nodig voor de RNS510, die heeft 2 aansluitingen), dan moet je minimaal de RCD310 bestellen. Dat scheelt een heleboel werk met ombouwen.

Deze snap ik niet goed. Dubbele antenne met een rcd310? Ik heb het executive pakket maar dacht alleen een spriet op t dak en niks in ramen of zo of....

MF-stuur altijd achteraf doen natuurlijk anders raak ik mijn spullen nooit kwijt!!! :mrgreen:

de andere antenne zit in de kofferbekleding dacht ik
 
als je de radio of navigatie af fabriek hebt kan de antenne op diverse plaatsen zitten

1 aan de binnen kant van de achter raam samen met de verwarming

2 aan de binnen kant van de achterste zijramen

3 aan de binnen kant van de voor raam

4 op de auto

de antenne op de ramen zijn dunne draadjes

zo ongeveer staat het er ;)


groeten ger
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!