Rauwe motorstart bij de Polo 6C 1.2TSI ?

Heeft de laatste versie van de Polo, nog steeds die beruchte distributieketting ?

Ik heb mijn Polo (demo met 7kkm gelopen, bj. 2015) nu net een week, maar bij starten klinkt de motor even een paar tellen als een diesel, waarna hij meteen rustig stationair draait. Dit doet die niet alleen bij een koude start, maar eigenlijk altijd. Kan dus normaal zijn bij de 90pk 1.2 TSI , hoop ik dan.

Iemand die zich hierin herkent, of moet ik me nu al zorgen gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
OK, dank je wel ! Dan moet ik maar de vraag anders stellen.

Is het normaal dat je bij de 1.2tsi (90PK) bij het starten, heel even een rauw (dieselend/ratelend) geluid hoort, welk na nog geen paar seconden helemaal verdwenen is ?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Is bij mij ook alleen bij een koude start. Dat wil zeggen, heeft de auto meer dan 3 uur stil gestaan, dan ratelt die zo.
Andere keren als de auto zeg maar warm is, niets aan de hand/oor.

Heb ook wel eens iets gelezen van een (olie)druk die de auto nog moet opbouwen ? Kan zijn, maar wil alles uitsluiten.
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
is de kettingspanner. hiervan loopt de olie eruit als de motor uit staat. daardoor verliest hij zijn spanning. als je de motor start starts hij dus met een (te) losse ketting die na ongeveer 2 seconden op spanning komt omdat er dan weer oliedruk is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Bij mijn 6R 1.2TSI heb ik dit geluid ook.

Ben ervoor al eens langs de dealer gereden waar mij verteld is dat dit te maken heeft met de ketting. Deze rekt in de loop der tijd iets uit waardoor die in het begin niet meer op spanning staat, wat Mike29 inderdaad ook beschreef.

Als je het zou vervangen dan zou na verloop van tijd het geluid terug komen. Als dit geluid aanhoudt gedurende 30 seconden dan zou je wel aan de bel moeten slaan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!