Ratelend geluid DSG

Ha forumleden en mede Polo AW bezitters,

Sinds kort is het mij opgevallen dat er vanuit mijn versnellingsbak (DSG) een ratelend geluid komt als ik lichtjes optrek en daarna het gas loslaat en de auto laat uitrollen.

Bijv. stond laatst bij de drive-in en trok lichtjes op om vervolgens de auto te laten uitrollen tot het eerst raampje. Ik hoorde hele vervelende knarsende en ratelende geluiden komen uit mijn versnellingsbak. Daarna nog een paar keer'getest' met mijn raam open en hoofd half uit de raam. Het viel op dat hij dit voornamelijk doet op D2/S2 en dan laat uitrollen. Het geluid gaat weg als ik met mijn flippers terugschakel naar M1. Is dit 'normaal'? Hebben jullie dit ook? Kan dit ook te maken hebben met het gasresponse wat ik via VCDS heb laten aanpassen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Ik begrijp wat je bedoeld, in mijn GTI als ik dit doe, zachtjes gas geven zodat de tanden in de bak hem pakken omdat er kracht op komt en dan loslaat en ze weer vrijlopen dan hoor je een tikje. uiteraard zitten die tanden niet zo strak in elkaar dat hier helemaal geen speling op zit maar het ratelen of knarsen wat jij beschrijft lijkt als ik naar mijn situatie kijk behoorlijk overdreven. natuurlijk hoor je wel iets en hoor je dat alleen bij zacht rijden als je lichtjes gas geeft of los laat waardoor er wel of geen kracht op de tanden komt. maar wat ik zeg, slechts een minimaal geluid zeker niks knarsen of ratelen nee.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik begrijp wat je bedoeld, in mijn GTI als ik dit doe, zachtjes gas geven zodat de tanden in de bak hem pakken omdat er kracht op komt en dan loslaat en ze weer vrijlopen dan hoor je een tikje. uiteraard zitten die tanden niet zo strak in elkaar dat hier helemaal geen speling op zit maar het ratelen of knarsen wat jij beschrijft lijkt als ik naar mijn situatie kijk behoorlijk overdreven. natuurlijk hoor je wel iets en hoor je dat alleen bij zacht rijden als je lichtjes gas geeft of los laat waardoor er wel of geen kracht op de tanden komt. maar wat ik zeg, slechts een minimaal geluid zeker niks knarsen of ratelen nee.

Thanks voor de reactie! Mischien een beetje overdreven vanuit mijn kant, maar vind het geluid wat vrijkomt m.i. beetje te 'hard'. Afgelopen weekend naar de VW dealer geweest en die gasten hebben pas ergens in het nieuwe jaar tijd om naar te kijken. Ik zal even kijken of ik vandaag een filmpje van kan maken.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Thanks voor de reactie! Mischien een beetje overdreven vanuit mijn kant, maar vind het geluid wat vrijkomt m.i. beetje te 'hard'. Afgelopen weekend naar de VW dealer geweest en die gasten hebben pas ergens in het nieuwe jaar tijd om naar te kijken. Ik zal even kijken of ik vandaag een filmpje van kan maken.
Naar mijn idee hoor ik die tanden tikken tijdens zachtjes gas geven gas en los laten bijvoorbeeld in de file ja. ook goed zitten luisteren toen maar komt bij mij niet over als ernstig. je hoort het ook precies bij kracht grijpt die aan en hoor je die tik en bij uitrollen weer
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!