Ratel bij eerste versnelling

Hoi allemaal.
Ik heb een vw polo 1.2 tsi met 250.000 km op de teller.
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad maar sinds een jaar heb ik nu al een ratel in de eerste versnelling.
Soms hoor ik het hard en andere keren hoor ik het bijna niet.
Het geluid is ook een jaar lang /25-30dkm nooit erger geworden en in de andere versnellingen hoor ik het niet.

Verder rijdt en schakelt de auto nog perfect.
Ik heb wel trillingen bij het rijden maar dit lijkt wel of het aan het wegdekligt want soms is het helemaal weg en andere keren voel ik het weer met dezelfde snelheid (dit wordt misschien een ander topic..)

Ik heb al wat offertes gevraagd om de versnellingsbak te reviseren en die komen allemaal rond de 1600 euro met koppelingsplaat er bij.
Ik wil eerst zeker weten of het echt de bak is voor dat ik dat ga uitgeven.
Hier is een clip van het geluid toen het op zn ergst was.

Weet iemand wat dit geluid nu precies is? Toch de versnellingsbak die versleten is of iets anders?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
Ik kan uit het filmpje niets opmaken. Diagnose laten stellen door een goede garage en bij twijfel een second opinion door een ander. Ik zou niet de versnellingsbak laten reviseren omdat jij denkt dat dat het is. Mocht het wel de versnellingsbak zijn, een revisie is erg duur en gezien de km. stand van de auto, zou je kunnen overwegen om een versnellingsbak bij een demontagebedrijf te kopen. Die kosten zijn een stuk lager dan het laten reviseren, vaak weten zij de km. stand van de bak en soms krijg je ook garantie op de versnellingsbak. Let wel op dat je dan dezelfde versnellingsbak weer neemt, dat de bakcode dus overeenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en iichel
Ik heb wel trillingen bij het rijden maar dit lijkt wel of het aan het wegdekligt want soms is het helemaal weg en andere keren voel ik het weer met dezelfde snelheid (dit wordt misschien een ander topic..)
Je omschrijving lijkt op iets wat ik ook had met m’n polo. Bij mij was er een lichte trilling zodra de auto een dag of langer had stilgestaan. Als ik dan ging rijden viel de trilling het meeste op rond de 50 km/h en na ca. 5 kilometer was het eigenlijk helemaal verdwenen, wellicht door het warm worden van het rubber? Uiteindelijk bleek één van mijn banden niet meer netjes rond te zijn, waarschijnlijk door langdurige opslag waarbij die rustte op het rubber. Na vervangen en balanceren was het trillen bij mij weg. Misschien dat zoiets ook voor de jouwe geldt
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Philippe en Sal
het geluid heb ik altijd in de eerste versnelling en het maakt niet uit hoe hard ik in de eerste versnelling rij, zodra ik in de 2e versnelling ga of zelfs weg rij in z'n 2 dan hoor ik get geluid niet.
ik heb dit ook bij een warme en een koude motor.

ik zal nog eens een andere garage opzoeken voor een second opinion, weet iemand een goede garage in noord limburg of brabant ?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!