rammelend geluid vanachter dashboard (niet de brandstof leidingen)

Sinds enkele maanden heb ik las van een rammelend / knorrend geluid achter het dashboard, het blijkt niet door de brandstof leidingen te komen maar de downpipe (flexibele stuk uitlaatbuis tussen uitlaatspruitstuk op de motor / roetfilter en de rest van de uitlaatsysteem onder de auto)

in eerste instantie zei de dealer dat het door het uitlaat sierstuk kwam dat ik op de demper heb laten lassen, maar dit hebben ze later weer ingetrokken omdat ze zelf ook inzagen dat een sierstuk van 400 gram op de einddemper niet de downpipe zodanig kan laten verbuigen dat die de carrosserie raakt.

bij koude motor is het erger als met warme motor, dealer heeft er al een halve dag aan gewerkt en krijgen het niet weg, enige optie zou nu nog zijn dit deel te vervangen, zal er wel werk van moeten maken want mijn auto heeft nog 10 dagen garantie... het gerammel / gebrom is hoorbaar in het toerenbereik 1200 - 2500 (voornamelijk bij gas los uit laten rollen in de versnelling)

als ze met 2 man aan het motor blok trekken (richting voorbumper) dan is het geluid helemaal weg, ze hebben de motorsteunen gecontroleerd en aangedraaid, alle ophangrubbers van de uitlaat vervangen, probleem blijft.

zijn er mensen met een vergelijkbaar probleem?

ik heb een polo BM van mei 2011 (met nu 110 dkm op de teller)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!