Ramen staan plotseling wijd open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag was het voor mij ook zover me collega wees mij erop dat beide ramen wijdopen stonden, ik liep naar me auto en jawel ze stonden wijd open met een penetrante geur van elektra brand.

De raammechaniek motor was aan de bestuurderszijde kapot/doorgebrand.

Nu op wat forums en dergelijke gelezen te hebben kon het heel goed de raam motor zijn en die heb ik dan dus ook vervangen, maar tevergeefs er gebeurt nog steeds niks. Ik had ook gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met je centrale deurvergrendeling ik heb dus ook de cv achterin losgekoppeld en beide stekkers in de deuren, maar ook tevergeefs.

Ik heb alle zekeringen gecheckt geen enkele is kapot.

Over mijn auto: sinds de aanschaf is mijn deurslot kapot, de centrale deurvergrendeling werkte een tijd toen een tijdje niet en nu die laatst 3 weken stil heeft gestaand wilde hij het helemaal niet meer gaan doen.

Ik heb dus wel wat geprobeerd naar wat ik gelezen heb op forums, maar uit geen enkel forum kon ik de juiste informatie halen om het probleem te verhelpen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Bij voornaat dank.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
Zou eens kijken naar je zekeringen. Weet niet precies welke het moet zijn, maar zou goed kunnen dat als er een doorgebrand is er ook kortsluiting is geweest, en dus ook een zekering het voor gezien heeft gehouden.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Zou eens kijken naar je zekeringen. Weet niet precies welke het moet zijn, maar zou goed kunnen dat als er een doorgebrand is er ook kortsluiting is geweest, en dus ook een zekering het voor gezien heeft gehouden.
Dank voor het meedenken ik heb dus alle zekeringen gecheckt en er is er geen een die is/was doorgebrand. Heb ook al gekeken voor kabelbreuken.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
volgens mij was er ook een functie met als je de sleutel in het portier rechtsom gedraaid houd dat ramen sluiten en/of ook open? miss dat die op 1 of andere reden geactiveerd was?

weet wel als de motoren teveel weerstand merken dat raam automatisch los gaan als beveiliging, zoals dat je een arm er tussen hebt bijv.

dus misschien dat die ramen heeft proberen te sluiten die al dicht waren door die sleutelfunctie zegmaar en uiteindelijk los zijn gegaan doordat er teveel weerstand was?
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 1390ccm 75pk 55 kW 
@Speurlok Je reageert op een post van september 2022, denk dat zijn probleem waarschijnlijk wel opgelost zal zijn. Het technisch handboek van jouw Polo 6N2 is niet van toepassing voor zijn Polo 6C.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Sal zag ik later pas, ben nie gewend dat op de 1ste pagina alle onderwerpen eigenlijk al niet meer recent zijn.

Iedergeval bedankt voor het melden.

EDIT

Trouwens als het een polo 6c is dan staat het topic ook in het verkeerde sub-forum
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 16V 1390ccm 75pk 55 kW 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!