ramen blinderen

Bij mijn wagen heb ik het laten doen, achterruit, zijruitjes plus de ruiten van de deuren....Mijn 9N3 is zwart en ik wilde ze niet zwart hebben maar gewoon een paar tintjes donkerder. De deuren zijn zo getint dat er je normaal door heen kan kijken plus certificaat.
 
Als je 'm zelf gaat plakken (waarschijnlijk nat, met water dus) een plantenspuit vol doen met water en één, of hooguit twee druppels zeep. Gewoon afwasmiddel, Dreft werkt in mijn ervaring 't mooist (vlekt het minst als je nét niet alles er onder uit krijgt).
Tip voor 't aanstrijken: Als je geen spatel hebt een oud pasje (bankpasje oid) op de rand voorzien van watten en altijd vanuit 't midden naar de zijkanten werken. Folie ook aan de buitenkant goed nat maken, zodat je makkelijker glijdt en de coating niet bekrast. Makkelijkst is om in 't midden van de ruit een streep van boven naar beneden te trekken zodat de folie blijft hangen, en dan vanuit 't midden telkens links / rechts / links / rechts naar de zijkant alle vocht er onder weg te strijken.
Kan zo niet inschatten hoe bol je ramen zijn, maar als dat een beetje bol is en je een beetje kwaliteitsfolie koopt kan het al vrij snel lonen om het door iemand te laten doen. Zeker als je nog nooit folie geplakt hebt. Kan misschien een paar dagen mooi zitten, maar als de zon er een keer flink op staat krijg je van die Sjonnie ruitjes met van die mooie loslatende streepjes blinderingsfolie er op...
 
En de overtollige folie wegsnijden met een héél erg scherp mesje, niet met een schaar ofzo. Beetje langer en dan kan je het nog wegstoppen. Je kan naderhand ook met een föhn het vocht een beetje verdrijven maar je moet daarbij wel heel erg opletten met de warmte. Je wil niet dat je ruiten barsten. Je kan hem ook in de zon zetten en af en toe even met de krabber nalopen totdat het helemaal droog is.
Persoonlijk zou ik het laten doen maar ik heb het voordeel dat een vriend van mij dit voor zijn werk doet. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!