radio "vergeet" frequenties opgeslagen zenders

Hallo allemaal,

Voor mijn polo had ik een citroen xsara (1999). Toen ik mijn polo kreeg, heb ik de radio van de xsara overgezet naar de polo.

Nu moet ik elke keer als ik de auto heb gestart, opnieuw op zoek naar de radio zenders.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan oplossen?
 
constante plus....

Nu is het zo dat bij het uitzetten van je contact, de radio helemaal spanningsloos is. Een radio heeft altijd nog een backup nodig (stroompje) om zijn geheugen vast te houden.

Vaak kun je het ook al testen door bijvoorbeeld je sleutels uit het contact te halen en dan proberen je radio aan te zetten..doet ie het niet, dan moet je die constante plus nog even aansluiten.

Dit staat vaak beschreven in de beschrijving van de radio welke draad dat is, en aan de kant van je auto moet je even meten met een multimeter.
Vaak zou trouwens de stekker het al gewoon over moeten nemen trouwens.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Duidelijk geval van +30 en +15 niet goed aangesloten.

Het kan zijn dat je + 30 en + 15 draad verkeerd om zitten en je dus constante spanning krijgt op je geschakelde ingang en dat je constante ingang de geschakelde stroom krijgt. Dan gaat het natuurlijk niet werken (snappie??)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!