Raar zagend geluid

toerental maakt niet uit, als ik gewoon rij maakt hij ook het geluid, nee ik zit niet met hoofd onder de motorkap hahah, kilometerstand is 144000 km en er is niets mee gedaan
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
ah zo, nee het blijft hetzelfde geluid en zelfde tempo, zowel gas vol als stationair. als ik hoof onder motorkap doe hoor ik het iets minder maar welke kant het vandaan komt kan ik niet goed plaatsten
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
Ik gok op een lager van een van de aanbouwdelen op de motor.
Misschien de vrijloopkoppeling van de airco? Even je airco aan en uit schakelen en luisteren of het geluid veranderd.
Inderdaad even de motorkap open doen en luisteren waar het vandaan komt. Het blijft zo een beetje gokken.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Hey Patrick, ik heb het zelfde gehad!
Lagers van je aircocompressor naar z'n grootje.
Zou je aircocompressor laten reviseren of vervangen, ik heb er een wat zwaardere Denso versie in laten zetten.
Laat ook meteen de vrijloop van je altenator controleren, die heeft bij mij de compressor gesloopt (niet opvangen van klappen)
De compressor van de polo is namelijk variabel dus loopt altijd mee en heeft zelf geen vrijloop!
Ik was rond de 700 euro kwijt alles bij elkaar.
 
Patrick, zou je a.u.b. kunnen vertellen wat het probleem was?

Ik heb namelijk ook last van het geluid wat jij hierboven beschreven hebt. Dat zagende geluid en dan zowel stationar als tijdens het rijden.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi bm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!