raar tikkend geluid bij het insturen naar links en rechts

Ik heb een polo r wrc en telkens als ik naar links of rechts stuur hoor je een raak tikkend krakend geluid ik dacht dat dit de draagarmrubbers waren dus heb de draagarmrubbers laten vervangen door sterkere audi tt mk1 rubbers maar nu hoor ik het dus nog..... Iemand miss een idee wat het kan wezen het is alleen bij het insturen!!!! bij rechte stukken hoor ik niks..HELP
 
Zoek even een parkeerplaats op en draai een paar rondjes met maximale stuuruitslag naar rechts en vervolgens een paar rondjes met maximale stuuruitslag naar links.

Tikkend geluid met maximale stuuruitslag naar links hoorbaar = Homokineet links vermoedelijk defect = vervangen

Tikkend geluid met maximale stuuruitslag naar rechts hoorbaar = Homokineet rechts vermoedelijk defect = vervangen
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Hoe ik weet is die niet aftermarket verlaagd... Heb het bij de tuner laten horen en die vroeg heeft de auto lang stilgestaan dus ik zei denk het wel want kocht de auto met 4000km en hij kwam uit 2013 dus was al 2jaar oud. Hij zei dan is het miss je wiellager die uitgedroogd is door het lang stilstaan...maar daar lees ik dus ook weer over op internet dat je dan een zoemend geluid constant moet horen en snelheidsafhankelijk als het iets met de wiellager is.... Pff wil weten wat het is... Dalijk vervang ik de wiellagers hoor je het nog... Het geluid komt trouwens ook niet pas bij maximale stuuruitslag maar ongeveer als ik het stuur een halve a een driekwart slag heb omgedraaid .

Iemand nog enig idee?

Kan het miss zijn omdat ik een keer 23 pakken laminaat in mijn polo heb vervoerd 23x 13 kilo dat de vering een klap gehad heeft???

Hier een filmpje ervan...

Niemand die mij kan helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is in ieder geval geen homokineet. Je kan eens kijken of de toplagers nog wel goed zijn. Kan heel goed zijn dat er een niet meewerkt en dat hij daarop wringt

andere oorzaak kan ik me nog iet bedenken of het moeten de stabi rubbers zijn
 
Hoe ik weet is die niet aftermarket verlaagd... Heb het bij de tuner laten horen en die vroeg heeft de auto lang stilgestaan dus ik zei denk het wel want kocht de auto met 4000km en hij kwam uit 2013 dus was al 2jaar oud. Hij zei dan is het miss je wiellager die uitgedroogd is door het lang stilstaan...maar daar lees ik dus ook weer over op internet dat je dan een zoemend geluid constant moet horen en snelheidsafhankelijk als het iets met de wiellager is.... Pff wil weten wat het is... Dalijk vervang ik de wiellagers hoor je het nog... Het geluid komt trouwens ook niet pas bij maximale stuuruitslag maar ongeveer als ik het stuur een halve a een driekwart slag heb omgedraaid .

Iemand nog enig idee?

Kan het miss zijn omdat ik een keer 23 pakken laminaat in mijn polo heb vervoerd 23x 13 kilo dat de vering een klap gehad heeft???

Hier een filmpje ervan...

Niemand die mij kan helpen?

Op basis van je filmpje zeg ik de toplagers
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
ik vermoed dat het geluid van je spoorstang afkomt
het wil wel eens voorkomen dat het kogelgewricht is aangetast is door roest en of is beschadigt
haal de hoes er eens af bekijk het kogel gewricht eens
het gaat om de kogel die aan het stuur huis vast zit
grt donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!