raambediening 6R 5 deurs

Laurens

Actief lid
136
39
34
Ten einde raad al paar weken aan de gang, garage heeft LV raammotor vervangen, deur tot aan BCM doorgemeten, BCM vervangen incl programmeren en sleutels inleren, hij blijft maar aangeven geen communicatie, iemand een idee?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
ja klopt heb ik gelezen, kan zijn omdat zijn oude stuk was en deze vervangen moest worden.
Mischien is de module in de raammotor niet lekker in de vervangende.

Er staat nergens dat deze motor is vervangen omdat de oude niet kon communiceren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
omdat het een heel complexe storing is.
Men had gemeten en gebrek aan communicatie zou worden veroorzaakt door de module in de Linkerraammotor voor, die is baas over de andere 3 die daardoor aangestuurd worden, vervangen door nieuw VAG exemplaar. Geen resultaat.

Alles doorgemeten in deur, alles goed bevonden, alles is ook uitgelezen, men kwam uiteindelijk uit op de BCM, nieuw besteld VAG, gemonteerd, geprogrammeerd, sleutels ingeleerd. Geen resultaat.

Als laatste zou het het raambedieningspaneeltje in de deur zijn, ik had mijn bedenkingen maar toegestemd het zijn de kosten niet echt, gokje waard, nieuw VAG. Geen resultaat.

Zelf denk ik toch een gevolgstoring van de kabelboom die ooit in de raamgeleider heeft bekneld gezeten.

Vijf weken geleden toen ik begon met de storing zo slim geweest om bij de dealer een ruime afspraak vast te leggen, woensdag is het zo ver,

heb goede hoop dat die het uiteindelijk zullen vinden.

Als je de CV binnenuit nu aandrukt gaat ook dat lampje onder de knopjes niet meer branden na de laatste sessie, schakelt wel trouwens. Ik gok toch uiteindelijk nieuw kabelboompje tot de bcm.

Afspraak maken duurt hier momenteel lang, mogelijk omdat ze zoveel van die dingen verkopen /afleveren momenteel.

Knap lastig als het raam niet open wil.......

Nou....laat maar horen, lees je eerst goed in
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Maar goed...mijn storing is opgelost, bleek een draadbreuk te zijn, ooit mogelijk veroorzaakt door inbouwen radio antenne versterker en daarbij geraakt, met de tijd onderbroken geraakt, alles werkt weer zoals het hoort, dank aan Muntstad Nieuwegein, al 16jaar klant buiten wat ik zelf aan de auto's doe.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Jazeker, je wilt niet weten hoe opgelucht ik ben, ik moet door nogal wat tolpoortjes heen.

Ik kwam al bij deze dealer toen ik de Bora particulier overnam, vooraf daar een aankoopkeuring gedaan, veel plezier gehad van die wagen, heel wat reizen mee gemaakt, ook met caravan, gaf geen krimp die tank met zn 2.0-8V, ze hebben me in Nieuwegein altijd prima geholpen, je moet er wel rekening mee houden je onderhoud te plannen tegenwoordig, voorheen was het 2 weken, tegenwoordig in pieken al een week of 5, maar goed, het wachten waard geweest:)

Veel plezier nog met je mooie6R!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
IMG_20180628_142541063.jpg Bekijk bijlage 23992 Bekijk bijlage 23992 Bekijk bijlage 23992 We hebben met heel veel plezier Italië bezocht, al met al zo een 3400km afgelegd, de 1.4 heeft het prima gedaan en bleek zuinig met olie en benzine, denk nog geen 300cc bijgevuld en dat eigenlijk voor mn eigen gevoel, op de peilstok zakte het maar minimaal, gemiddeld 1:18 gebruikt op de lange stukken, weinig hoeven tanken.

Eindelijk het gevoel weer lang plezier te kunnen hebben van onze aanwinst na een half jaar technische tegenslag. (grote beurt bleek achteraf totaal niet uitgevoerd, remklauwen gangbaar maken, raamproblemen) De volgende koop ik gewoon bij een dealer! Die autobedrijven zijn vaak doorgeefluiken, heel jammer maar dat vertrouwen is weg.
Vooraf hadden ze bij Muntstad wel de historie voor me uitgeplozen en bleek een volledig dealeronderhouden en schadevrij exemplaar te zijn, hij was wel aan de grote beurt en distributiewissel toe.

Wens jullie een fijne vakantie als je gaat!:)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Pigeon
Ik heb mijn Polo 6R ook bij Muntstad Nieuwegein vandaan, prima service en vriendelijk personeel. Bij aflevering heeft de Polo nog een complete controlebeurt gehad, dat valt onder "Das Welt Auto".
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Je hebt groot gelijk! Prima dealer. Maar je weet hoe dat gaat, ik zocht een peppergrey 1.4 die ik zelf makkelijk kon onderhouden, moest een Comfortline 4 deurs zijn met een 1-DIN radio en trekhaak voor fietsdrager, en die vond ik in IJsselstein vlakbij, historie laten uitpluizen bij Muntstad die groen licht gaven, nooit bij stilgestaan dat dat verkopende autobedrijf zich niet aan de afspraken hield.

Maar goed, gelukkig is die ergenis nu allemaal rechtgetrokken
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Ik heb een 1.4 Peppergray, Highline 5 deurs met normale radio met daarin achteruitrijbeepers, auto is uit 2010 en had bij aankoop 53000 km op de teller, van 1e eigenaar, die kon ik niet laten staan en heb mijn 9N 1.2, 5 deurs uit 2003 ingeruild.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!