[raad spel] Hoeveel resource verbruikt MyPolo?

Je weet alleen de bezoekersaantallen niet per dag ;)
Als ik kijk naar wat de webserver verwerkt aan aanvragen, dan zijn dat er 350.000 per dag.

Sow dat had ik niet verwacht :eek: dus 350.000 pageviews per dag bedoel je dan? pak dat een bezoeker gemiddeld 10 pagina's bekijkt, denk dat dat realistisch is, dat zijn 35.000 bezoekers per dag ??? Slaat je teller niet op hol ofzo haha Big Grin
 
Is die 350.000 requests niet de hoeveelheid http requests? (aanvragen van bestanden/data).
Met behulp van firebug & yslow zie ik bijvoorbeeld dat deze pagina al 137 http requests (totaal 745,9kb) stuurt bij een eerste bezoek en bij een 2e bezoek 109 requests (totaal 83,3kb). Dat een 2e bezoek minder data opvraagt is doordat browsers veel bestanden opslaan in hun cache.

De home pagina (MyPolo - Dé Polo website van Nederland) zit op 82 requests (3254,4kb) bij eerste bezoek en 76 requests(198,8kb) als men voor de 2e keer de pagina laadt.
Het zou al heel veel schelen als de foto van de maand geresized wordt bij versturen. De huidige afbeelding zit op 1560kb / 4.272 × 2.848px en wordt door elke bezoeker gedownload en trekt dus veel dataverkeer. De meeste mensen zullen de afbeelding echter slechts op +- 1000 x 66px bekijken als ze hem aanklikken en op 300 x 199px als hij niet aangeklikt wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat inderdaad om 350.000 requests (aanvragen) die de webserver (Apache) verwerkt op een dag.

Edit: Gaat echt om requests, niet om de 82 requests die bijv: op de homepage ingeladen worden.
1
request kan dus 200 bestanden opvragen.


Overigens wat thefoxNL aangeeft klopt niet helemaal.
Bij de aanvragen die jij noemt zitten ook aanvragen van externe bronnen (Facebook/Paypal etc).

Tevens wordt de site (Wordpress) gecached, zo ook het forum dat het een en ander cached en op gezette tijdstippen update.

Voorpagina heeft een foto van 1.5MB, misschien iets te groot, maar ach wat maakt het uit ;)
Tegenwoordig heeft iedereen een snelle verbinding, opvallen (traag laden) doet het niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BMW  1 serie  1.6 
Klopt inderdaad. Had even wat snel gekeken naar de request van facebook en dergelijke ook meegeteld. Moet even wat beter kijken ;)
Ben het met je eens dat de bestandsgrootte voor de pc op zich weinig uitmaakt omdat verbindingen snel genoeg zijn. Wel heb ik op mijn tablet een beduidend langere laadtijd omdat hij wat moeite heeft de foto te laden/weer te geven (is niet de nieuwste/snelste tablet). Daarnaast woon ik aan de rand van Nederland waar sommige mensen in het buitengebied zich nog moeten behelpen met +- 150kb/s dan is een kleiner formaat wel lekker. (zelf overigens geen last van met 25mbit).

Tevens wordt de data toch verstuurd vanaf de server dus je dataverkeer neemt door zulk formaat afbeeldingen wel flink toe. Ik weet niet hoe mypolo gehost wordt met betrekking tot dataverkeer? --> edit: zo dus http://www.mypolo.nl/forum/sponsors-mypolo-nl/5774-snaphosting-nl.html#post107116.

Was al wel langer geregistreerd zoals te zien kijk regelmatig maar reageer (te) weinig. Rijdt overigens in een volledig standaard polo 6r tsi uit 2010.
 
We hebben zojuist de voorpagina vernieuwd, is van 2,5 MB naar 1MB gegaan, site zou nu iets sneller moeten laden op tablets. Kwa dataverkeer maakt het verder niet uit, 75GB is helemaal niets. De backups die iedere nacht over de lijn gaan verbruiken meer ;) Verstook ruim 1TB per maand op mijn 2 servers.

Zag inderdaad dat je al langer geregistreerd stond, maar het was je eerste post ;)
Heb je verder een IT achtergrond?
 
BMW  1 serie  1.6 
Dan valt 75gb inderdaad wel mee ;)

Heb geen IT achtergrond, heb HBO werktuigbouwkunde gedaan. Ben echter wel hobbymatig bezig met websites. Beheer 2 websites (1 wordpress en andere zelf geschreven) en zodoende heb ook ik interesse in dit soort zaken.
Zal straks even kijken of mijn tablet zo ook wat sneller wil laden. --> Ja schuift een heel stuk soepeler
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah oke :) dan snap ik je interesse inderdaad.
Mooi dat het nu beter werkt op je tablet :)



Vandaag is wel een topdag op MyPolo:

Total accesses: 412418 - Total Traffic: 2.2 GB
CPU Usage: u57.64 s6.07 cu0 cs0 - .078% CPU load
5.05 requests/sec - 27.6 kB/second - 5.5 kB/request
12 requests currently being processed, 7 idle workers
 
BMW  1 serie  1.6 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!