Voorstellen Procrastinator's “nieuwe” Polo GTI AW1

dat 4 jaar oud rubber slecht zou zijn snap ik niet helemaal.
Tuurlijk zijn er regels vanuit de wet die bepalen hoe lang banden gebruikt / verkocht mogen worden.
Dit staat los van prestaties, omdat tante Guus niet iedere 4 jaar nieuwe banden gaat kopen waar zij max. 3dkm per jaar rijdt.

Echter toen ik mijn Continental Sportcontact 5 banden uit 2018 had vervangen voor een set van precies dezelfde banden, maar dan uit 2023, was er merkbaar grip verschil. En niet zo'n klein beetje ook.

Voorheen moest ik rustig wegrijden in de eerste en tweede versnelling, omdat het anders geen grip had, nu kan ik vlot in de 1 & 2 wegrijden, zonder grip te verliezen. De uitlijning was in beide gevallen op orde & door dezelfde monteur gedaan, dus daar is niks veranderd.
Verder in bochten merk je dat er meer grip is t.o.v. de oude banden.

Maar goed ieder zijn ding! Ik weet dat ik voortaan nieuwe banden koop, mits ze 3 jaar of ouder zijn, bij een nieuwe occasion.
 
Proficiat met je mooie GTI
Ik heb bij mijn POLO een milltek uitlaat eronder laten monteren met een stage1 software motor en dag-bak laten uitvoeren
De polo is van 2018 deze heeft van fabriek af geen OPF
Mijn auto loopt buiten dat ie sneller is ook voor mijn gevoel nu soepeler
Heerlijke roffels komen nu uit de uitlaat, ben er erg tevreden mee
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 200 pk 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Proficiat met je mooie GTI
Ik heb bij mijn POLO een milltek uitlaat eronder laten monteren met een stage1 software motor en dag-bak laten uitvoeren
De polo is van 2018 deze heeft van fabriek af geen OPF
Mijn auto loopt buiten dat ie sneller is ook voor mijn gevoel nu soepeler
Heerlijke roffels komen nu uit de uitlaat, ben er erg tevreden mee
Oh vet! Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag? Zelf heb ik de opf en middendemper laten verwijderen maar twijfelde aan een uitlaatsysteem vanwege de prijzen die ik zag
 
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!