Problemen met VW TSI-motoren - Telegraaf

Het zoveelste bericht over TSI motoren.
Maar helaas zal er nog veel meer over komen.
Het huidige motoren programma gaat VAG zijn imago van betrouwbaarheid en duurzaamheid kosten als er niet snel drastisch ingegrepen wordt.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
het is ook een klopjacht geworden nu, tuurlijk zijn er aardig wat problemen! Maar over een tijdje hoor je er niks meer over want dan is de media aandacht weer verschoven
 
Ze hebben het alleen maar over het kettingprobleem. Ik kan nou niet echt concrete voorbeelden vinden van kettingen die ook daadwerkelijk zijn stuk gelopen, het is iig lastig te vinden.

Waar ze beter aandacht aan kunnen besteden is het bougie/bobine en olieverhaal van de 1.4TSI motoren, daar zijn echt tal van voorbeelden van te vinden.
 
Ze hebben het alleen maar over het kettingprobleem. Ik kan nou niet echt concrete voorbeelden vinden van kettingen die ook daadwerkelijk zijn stuk gelopen, het is iig lastig te vinden.

Waar ze beter aandacht aan kunnen besteden is het bougie/bobine en olieverhaal van de 1.4TSI motoren, daar zijn echt tal van voorbeelden van te vinden.

Dat komt nog ;) Dat wordt het volgende wat wereldwijd bekend gemaakt gaat worden Big Grin
 
Denk dat dit niet zomaar verdwijnd. In dit stukje hebben ze het maar over 1 van de vele problemen.
Die blokken zijn gewoon niet goed en de problemen stapelen zich op.
Straks is bij iedereen de garantie verlopen en is het probleem nog veel groter.
Dan gaat het de consument echt geld kosten.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
En nu dan, moet je voor je eerste servicebeurt geen 200 nog wat maar 400 nog wat gaan betalen omdat die riem word vervangen. dacht t niet!
 
ja erg jammer, je koopt geen lada!
doet me denken aan de pierburg carburateur, een elektrische carburateur.
na je raadt het al, alleen maar ellende met die dingen.
en nu amper meer aan te komen, omdat iedereen alles al een keer heeft moeten vervangen.
 
Topje van de ijberg...mark my words.

Dit gaat huge worden voor VW...eigen schuld dikke bult,moeten ze maar niet beknibbelen op de kwaliteit,tenslotte betaal je er wel dik voor!
 
De berichten in de media zijn wel errug stemming makerij !!!
Ik bedoel hoeveel van de 1.2 miljoen gebouwde 1.2 en de 2 miljoen 1.4 TSI motoren zijn daarwekelijk in de prak gedraait ??
En ik heb vernomen dat er door VAG ook al voor de 1.4 TSI vanaf 2006 een coulance regeling is. dus ook als de garantie periode verlopen is.
Mijn inziens is dit een goede regeling, geen rede tot paniek dus ;)
 
De berichten in de media zijn wel errug stemming makerij !!!
Ik bedoel hoeveel van de 1.2 miljoen gebouwde 1.2 en de 2 miljoen 1.4 TSI motoren zijn daarwekelijk in de prak gedraait ??
En ik heb vernomen dat er door VAG ook al voor de 1.4 TSI vanaf 2006 een coulance regeling is. dus ook als de garantie periode verlopen is.
Mijn inziens is dit een goede regeling, geen rede tot paniek dus ;)


Ja en dan kom jij met je 1.4 TSi na 3 jaar en je distributieketting breekt...oke je krijgt 40% coulance....mag je alsnog ff 4k aftikken want je motor ligt compleet in de prak...goeie regeling he..
Distributieketting behoort een autoleven mee te gaan!

En nu wil jij diezelfde auto met 1.4tsi effe verkopen over 5 jaar...iedereen weet van de reputatie van deze motoren.....daar ga je met je restwaarde...OOK als je bij de VW dealer komt hoor...

Goeie regeling he...de sjaak ben je....maar goed....t is allemaal stemmingmakerij...toch?
 
Geheel gelijk heb je Marc, hoe meer dit in het nieuws komt, en er komt echt nog wel meer, hoe sneller je auto in waarde zakt.

Niemand, maar dan ook niemand wil een TSI motor als dit groot in de media is geweest. Verkopen van je auto kun je dus vergeten. Inruilen idem dito, VW zelf geeft er natuurlijk dan ook veel minder voor terug, laten we het maar niet hebben over andere merken als je hem daar zou willen inruilen.

Coulance is idd een mooi verhaal, je krijgt wel iets terug maar als je ketting breekt is niet alleen je ketting stuk. Schade loopt dan in de duizenden euro's. Dat vergoed VW maar gedeeltelijk en je zit met een fikse rekening!

Op mijn werk zeiden al een hele zwik collega's: He jij hebt toch zo'n TSI motor? Lekker gaar! Die hadden deze verhalen dus al gelezen. Media doet er nog een lekker schepje bovenop en iedereen die het ziet gelooft elk woord.

Mja goed, dat zou ik ook doen. Als er morgen een artikel komt over de motoren van merk X, dat ze gaar zijn, zal je zelf ook nooit voor zo'n auto gaan kijken.
 
het is ook niet zo dat die kettingen vanuit het niets breken hoor, ik heb 7k km met een ratel rondgereden voor ze hem vervingen. Volgens de media loopt de motor meteen in de soep maar dit zal waarschijnlijk minder dan 1% zijn van alle probleemauto's die last krijgen van kettingen

Probeer niks goed te praten maar gewoon door de mediaberichten heen te prikken
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!