Problemen met koude start

Pega5u5

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds kort heeft mijn polo problemen met starten als de motor koud is.

Het duurt dan heel lang voordat de motor aanslaat.
Als de motor warm is en hij moet dan opnieuw gestart worden, dan start hij vrijwel direct.
Gisteren gaf hij voor het eerst een storingsmelding op de accu.

We zijn gisteren bij de dealer geweest en zij konden niet zo snel het probleem vinden.
De accu was volledig opgeladen en de dynamo werkte ook normaal volgens hun.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen.

alvast bedankt

Ow dat komt me zo bekend voor, had ik vorig jaar ook, was toen de koelvloeistof sensor, er makkelijk zelf te vervangen, mits kleine handen ;)
Er is een handleiding van, wel zorgen dat je auto koud is en hou ingedachte dat er koelvloeistof uit je blok komt zetten dus hou een busje koelvloeistof bij de hand.

http://mypolo.nl/howto.php?page=view&hid=26
Heb zelf destijds ook foto's gemaakt maar die zijn zo te zien niet op de site gezet :?

Ik heb erna geen problemen meer gehad en mijn accu was destijds ook gewoon tip top, ow en dat ding was iets van 35,- als de dealer het doet wel wat meer natuurlijk.

Hallo, ik heb een minder recente polo met hetzelfde probleem. Vandaag heb ik de wegenwacht erbij gehaald en die vertelde mij dat het waarschijnlijk aan de startmotor ligt en dat het raadzaam is om ook de starterkrans te inspecteren.

Mvg, Barth.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!