Problemen met BlueMotion 1.2 TDI

Hallo,

ik heb sinds 4 weken een nieuwe BlueMotion TDI, maar net nadat ik zo'n 800 km gereden heb valt de motor uit. Hij is nu al ruim een week in de garage ter reparatie en nadat zij een aantal onderdelen hadden vervangen (waaronder de turbo), wat ik wel gek vind voor een splinternieuwe auto, doet deze het nog steeds niet. Nu zeggen ze dat er verkeerde brandstof getankt is omdat er metaalsplinters in het systeem zitten, maar ik kan aantonen dat er maar 1x is getankt en dat dit ook diesel was. Toch willen ze de kosten van het vervangen (zo'n 5000 euro) op mij verhalen. Dit kan toch niet zo zijn? Ik heb het gevoel in een nachtmerrie te zijn beland. Ik heb een mooie nieuwe polo, doe niets verkeerd en krijg dan zomaar de schuld. Zou het een fabrieksfoutje kunnen zijn? Een ontwerpfout? Ik heb geen idee en ben radeloos. Kent iemand anders dit probleem? Wat nu te doen?
 
hallo angelo

ik las je verhaal en schrok er best van.dit is de eerste keer dat ik dit hoor
ik heb wel een vraag welke pomp heb je diesel gehaald
en fabrieks foutje dat zou ook kunnen
mocht je er niet uitkomen met de garage kan je ook nog eens de anwb er na laten kijken lijkt mij.
het kan ook zijn dat er een fout is bij de pomp je pakt diesel en krijgt 95 maar dan gelijk zoveel schade lijkt mij niet kunnen diesel mag wel vetter zijn maar het lijkt mij stug ik hoop dat je er als nog uitkomt p.s als je nu naar de dealer gaat en het bewijs vraagt en daarin tegen je bon laat zien wat zeggen ze dan ?

sterkte alvast
gr patrick
 
Bedankt Sjaak,

ik had ditzelfde verhaal van dezelfde persoon ondertussen ook al gevonden op een ander forum. ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem, maar als ik zie wat voor toestanden hij daarna heeft moeten doorstaan met zijn dealer dan maak ik mijn borst maar vast nat. pfff...
 
Angelo, Heb je een rechtsbijstand-verzekering? Zo nee, direct afsluiten!! Zodra je daarmee gaat dreigen zullen ze al wat sneller afhaken want je staat als consument in de autobranche vaker in je recht dan je zelf weet!!

Dit kunnen ze dan ook niet zomaar op jou verhalen in mijn ogen! Zeker gezien jij kan bewijzen dat er maar 1x getankt is en dan ook zeker dat je kunt bewijzen dat dit gewoon diesel is geweest!

Wel erg 'grappig' dat je tegenwoordig 3 jaar garantie hebt op je auto en dat ze dit op jouw bordje proberen te gooien!
 
euhm.. even een kort vraagje: heb jij toevallig bio-diesel getankt?
zovan mij is namelijk uitdrukkelijk gezegd dat de motor van een bluemotion hier absoluut niet tegen kan :oops:
verder wens ik je heel veel sterkte en succes met de zaak en ik hoop voor je dat alles goed komt en je nog lang daarna kunt genieten van je auto ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
laat gewoon de bon zien dat je hebt getankt met normaal diesel en dan kunnen ze fluiten op het verhalen van 5000 euro op jou!!! rechtsbijstand verzekering is in dit geval echt dubbel en dwars waard want die mensen kunnen jou helpen om dit soort situaties jou gelijk te geven!!
 
Hallo Angelo,

Wat een verhaal en wat enorm zwak van PON. Tip wat betreft rechtsbijstand lijkt mij een goede. Autoweek en eventueel andere magazines aanschrijven (en hier eerst even mee schermen richting PON) lijkt me ook nuttig.

Overigens ligt de bewijslast in het begin van de garantie bij de verkoper: zij moeten bewijzen dat jij een fout hebt gemaakt. Of metaalsplinters hier voldoende bewijs voor zijn weet ik niet. Kun jij dit bewijs inzien? Kunnen die splinters niet op andere manier in de motor komen?

En vergeet niet, hoe K*T dan ook, afterall is het gewoon een stuk staal.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!