Probleem xenon verlichting Polo BM - hulp gezocht!

Ik heb van de week h7 koplampen van hella besteld met retrofits erin, de koplampen zijn vandaag binnen gekomen.
Alles ziet er goed uit dus ik heb de lampen aangesloten en aangezet terwijl de motor uitstond, dit was geen probleem ze deden het gewoon.
Maar zodra ik de motor aanzet blijven ze een paar seconden aan en beginnen ze te flikkeren en vallen ze uit, ze gaan hierna ook niet meer aan zolang de motor draait. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn??

Alvast bedankt.
 
Nee helemaal niks voor zover ik weet.. Hij zei ook tegen mij dat het gewoon plug & play zou moeten zijn..
Heb je de Pilot Pro Line of de Pilot Classic Line ? De Classic Line zijn niet Canbus geschikt zonder de aparte weerstandskabels ertussen, de zogenaamde error-cancelers. Als je de lampdiagnose uitzet met VCDS heb je deze Canbuskabels ook niet nodig.
 
Ook met Pro-line ballasten + extra errorcancellers + lampdiagnose uitgeschakeld kun je toch nog foutenmeldingen krijgen, maar de lampen blijven dan wel aan. Het verschilt per BCM en/of softwareversie hoe de auto reageert. Wat in de ene BM prima werkt kan in een andere toch lastig zijn.
 
Verleng kabel ballast/ lamp, en CAN-bus kabel Pro line zitten erbij ja. Het probleem is dat de vorige eigenaar er geen bonnetjes bij heeft gegeven..
En de Canbus-kabel heb je er tussen zitten ? Probeer deze dan eens te wisselen tussen links en rechts.
De kans bestaat dat van de ene kant de canbus-kabel kapot is en van de andere kant de balast. Dan zou je na wisselen één goed werkende lamp moeten hebben.

Staat er geen productiedatum op de ballasten ? Dan zou je bij Pilot zelf garantie kunnen claimen.
 
Ik had wel de ballasten gewisseld van links naar rechts ja, maar de Canbus kabels niet. ik zal dit morgen even proberen
Ik laat nog wel even weten of het lukt!
Als je al de ballasten gewisseld had, hoef je niet veel te verwachten van het wisselen van de Canbus-kabels. Dat was mijn voorstel omdat ze vaak makkelijker te wisselen zijn dan ballasten.

Ken je iemand met een VCDS-kabel ? Als deze de zogenaamde Cold-diagnose van je verlichting uit zou kunnen zetten, dan zou je in theorie de Canbus-kabels niet meer nodig hebben.
 
Ik ken helaas niemand met een VCDS-kabel, maar daarmee zouden de lampen dus moeten werken?
Naast dat de ballasten kapot kunnen zijn, kunnen ook de Canbus-kabels defect zijn. Ik kan dus helaas niks garanderen. De Canbus-kabels zou je wel achterwege kunnen laten als je met VCDS de Lamp-diagnose uit zou zetten.

http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/2456-ledenlijst-met-volkswagen-auto-group-com-kabels.html
De volgende bits moeten dan uit staan:
Byte16,bit 4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
Byte16,bit 7,Lamp Diagnostics for High Beam active
 
Verleng kabel ballast/ lamp, en CAN-bus kabel Pro line zitten erbij ja. Het probleem is dat de vorige eigenaar er geen bonnetjes bij heeft gegeven..

Klinkt als een kapotte ballast ja..
Zijn het trouwens beide lampen die uitvallen?
Ik zou eerder verwachten dat maar 1 ballast zou sneuvelen.

En allicht dat pilot je een coulance regeling aanbiedt?
Verder kun je ook de ballasten van xenonlamp.nl proberen anders, zijn ook hele goede! (eigen ervaring, deze zitten namelijk ook achter mijn huidige set)
 
VW  6R  1.2TDI 
Je ballasten zijn niet kapot. Wat je omschrijft (knipperen, uitgaan en niet meer aan tot de motor opnieuw is gestart) is 100% de lampdiagnose die ingrijpt omdat er niet de juiste waardes worden gemeten. Dan wordt de stroomtoevoer naar de lampen afgesloten om kortsluiting te voorkomen.

Eerst de lampdiagnose laten uitzetten dus voordat je andere acties onderneemt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!