Probleem na vervangen pen bobine Polo 9N3

Polootje

Actief lid
1,220
14
43
Pffff...gek word ik van die auto...:mad:
Wat is het geval: afgelopen maandag hebben we via het originele onderdeelnummer (036 905 715A) 4 nieuwe Bosch pen bobines gehaald (niet bij de stealer!) en dus ook gelijk vervangen. En tja...toen kwam het...auto gestart, EPC lampje plus het motorblok lampje bleven branden, totaal geen reactie op gas geven. Dus motor uitgezet, ff gewacht en opnieuw gestart. Nu bleef alleen het motorbloklampje branden. Ff een rondje gereden en daarna uitgelezen...De VCDS (Vagcom) gaf aan dat de basisafstelling (foutcode 17989) gasklepregeleenheid niet uitgevoerd was. Ehhhmmzzz...ja hoe mot dat dan??? Gerrit Speek site erbij gehaald, ADP run uitgevoerd zoals hij dat aangaf, maar is nog steeds niet goed! Hij reageert er gewoon niet goed op....Hij blijft bij het instellen van 060 ADP run op een fout "hangen". We zullen wel wat verkeerd doen, maar wat????

Wie o wie kan mij vertellen hoe dit op te lossen?? Ff ter info..het gaat om de 100pk versie van de 9N3 1.4 16V
 
Bedoel meer dat je de 060 ADP run eens met de oude moet proberen. Als alles weer werkt hang je de nieuwe er weer in. Dus niet met de oude blijven rijden :mrgreen:

Zou dat wat uitmaken dan?? Al die storingen zijn ná de wissel gekomen....ik moest ook 4-5 keer starten wilde hij aanslaan....Ik durf gewoon niet meer hiermee te rijden, zo onbetrouwbaar vind ik 'm...
 
Nou het is opgelost!!! We hadden zelf idd de wagen uitgelezen met VAGCOM en de vraag neergelegd bij Twan (de bandenman) van het Passatforum....hij heeft VCDS Pro en bij hem kwam ook idd al die foutmeldingen naar boven....Wagen gestart, niet aanslaan dus...nix...lalune. Hij zei tegen mijn man of hij ff een schuurpapiertje wilde halen, dan gaan we een massapunt op de rand van de klepdeksel opschuren (was ook aardig geoxideerd) Dus dat gedaan, opnieuw VAGCOM eraan, EGR plus gasklephuis opnieuw ingeleerd en lopen!! Hij liep weer mooi vlak (als een zonnetje voor de leken onder ons)
Ik heb ff een lekker stukkie op de snelweg gereden en de wagen functioneerde weer naar behoren! Hij heeft de foutmeldingen niet gewist (dat kan iedere klojo wel) maar ook daadwerkelijk opgelost!! Ik ben dus weer heel blij dat hij nu echt storingsvrij is!!:blush::)
 
  • Leuk
Waarderingen: starsky
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!