Probleem met verlichting BM!!!

hallo mensen.
ik had bij xenonlampen.nl dagrijverlichting, w5w led stadslicht en GP thunder h4 xenonlook 55 wat wit licht besteld. de led lichten zijn met canbus uitgevoerd dus storingvrij, ik heb alles erop gezet en alles brand gelukkig. maar ik krijg dat lamp storing op mijn boordcomputer terwijl alles wel brand. ik heb alle andere verlichting gecheckt en alles brand (normaal zou er geen stroom gaan als storingslamp brand op je boordcomputer). wanneer ik mijn contakt draai is er nix aan de hand. de drl brand zonder storing, wanneer ik stadslicht aanzet brand de storingslamp???!!!. vertel me alstjeblieft wat het kan zijn.
 
misschien dat de Polo er toch te gevoelig voor is, daar zit tussen een aantal Polo's ook wat verschil in.. afhankelijk waar je vandaan komt kan je ook iemand vragen het uit te zetten met vag-com en ben je er ook vanaf
 
ligt eraan welk lampje, het kan volgens mij per verlichtinggroep worden optgeschakeld (voor/achter/allebei). Je zal dus bij een kapotte drl geen waarschuwing meer krijgen
 
ok thnx. wel raar hoor de lichtjes zijn met canbus maar toch krijg ik een storing!
maarja op het eind heb ik wel mooi lichtBig Grin
zometeen nog even kijken wanneer het donker word ben benieuwd.
 
Weet je zeker dat de stadslichten de oorzaak zijn van de storing ? En dat ze Canbus geschikt zijn ? Neem dit anders op met de leverancier, sommige batches van die lampen zijn niet goed gefabriceerd.

Deze lampcontroles zijn zo uit te zetten:
LC,11,6,Lamp Diagnostics for Back-Up Light active
LC,11,7,Lamp Diagnostics for Lisense Plate Light active
LC,16,4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
LC,16,5,Lamp Diagnostics for Rear Fog Light(s) active
LC,16,6,Lamp Diagnostics for (Separate) Daytime Running Lights (DRL) active
LC,16,7,Lamp Diagnostics for High Beam active
LC,19,4,Lamp Diagnostics for Turn Lights active
LC,19,5,Lamp Diagnostics for Fog Lights and/or Cornering/Turn Lights active
LC,19,6,Lamp Diagnostics for Tail Lights aktiv
LC,19,7,Lamp Diagnostics for Brake Lights active
 
Alles uitzetten is geen garantie voor het wegblijven van een storingsmelding, heb ik helaas ervaren. In ieder geval de 088-B BCM's zijn hypergevoelig.
 
De 088 A bcm's zijn ook erg gevoelig helaas heb ik gemerkt, maar kun je xenonlamp.nl niet een mailtje hierover sturen dat de leds toch storing geven?
Ik heb geen canbus leds als stadslicht geplaatst met een error canceller van hun ertussen, werkt prima!
Moet je alleen wel even de fittingen omwisselen van de cancellers en je lamp, maar dat is in 2 minuten gebeurd ;)

Ik heb helaad nog niet gevonden hoe je de stadslicht lampen controle uit kunt zetten, maar per groep gaan ze zeker niet uit.
Zoals Houz74 al beschreef kun je per lamp gedeelte de lampen controle aan of uit zetten;)

Bijv. Als er nu bij mij polo een w5w lampje in de achterlamp kapot is, dan krijg ik daar een melding van, maar gaat bij mn drl 1 led kapot (ook non canbus led) dan krijg ik daar geen melding van omdat de lampen check daarvoor uit staat ;)

Waar RodeBM problemen mee heeft kan ik helaas niet zeggen spijtig genoeg, maar er blijft dus een kleine kans bestaan dat de melding zich evt toch voordoet.
Echter is de vagcom optie altijd te proberen en er zijn vast wel leden in jou omgeving die je daarbij willen helpen ;)

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik hoop dat t zo een beetje duidelijk is:mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik had de leds al w5w 2leds canbus zonder storing via xenonlamp.nl. daarna had ikde rest besteld drl led w5w 2leds en gpthunder h4. ze hadden volgens mij geen w5w 2leds dus kreeg ik 3leds. En ik heb nog een probleem, mijn drl knippert wie weet wat ik daaraan kan doen?
 
Wellicht verstandiger om eerst alle originele lampen terug te zetten en dan 1 voor 1 vervangen.
Tot de storing er weer is

Of uit laten lezen welke lamp de problemen geeft.
 
Ik ga hem binnenkort uit laten lezen. ik zie dat je ook led drl hebt, had je ook dat de ledjes beginnen te knipperen als je begint te rijden ?zo ja hoe heb je dat opgelost? De 55w h4 7500k xenonlook geeft vrij weinig licht weet er iemand waardoor dat komt?
 
Ik ga hem binnenkort uit laten lezen. ik zie dat je ook led drl hebt, had je ook dat de ledjes beginnen te knipperen als je begint te rijden ?zo ja hoe heb je dat opgelost? De 55w h4 7500k xenonlook geeft vrij weinig licht weet er iemand waardoor dat komt?

als je ledjes gaan knipperen na inschakelen betekend dat dat ze kapot aan t gaan zijn;)
dat wordt dus vervangen;)

en de reden dat de xenonlook lampen minder licht geven is vanwege de blauw filter, die houdt een grootdeel van t licht spectrum tegen waardoor er een wittere (of in jou geval op de weg) blauwere(/groen, ik heb die dingen ook even in mn mistlampen gehad) kleur tevoorschijn komt;)

wil je een wittere kleur met meer licht, dan moet je overstappen naar xenon;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hoe kunnen die ledjes kappot gaan, ze knipperen sinds ze erin zitten(nieuw dus). kan het zo zijn dat de computer de ledjes laat knipperen, dus dat de wagen denkt omdat er geen weerstand maar wel canbus dat hij even de stroom ervanaf haalt? Anders moet ik die storing uit laten zetten en weg is probleem.
 
Er kunnen natuurlijk slechte LEDs tussen zitten.
Je kan idd de CANbus melding uit laten zetten per lamp zelfs. Maar je auto laat ze niet knipperen.

Ik heb idd LEDs in mijn DRL zitten deze knipperen niet. Ik heb ook een LED in de kofferbak deze knippert voor zover ik dat al kan zien niet.
Ik krijg ook geen meldingen van de CANbus.

Ik gebruik voor m'n dimlicht de Osram nightbreaker plus die geven aardig wit licht ook meer licht dan de longlife H4 lampen.
Een stuk goedkoper dan Xenon.
 
ik praat uit eigen ervaring;)
ik heb ook ledjes (102smd ba15s) meegemaakt die nieuw niet knipperden en na 2 weken deels begonnen te knipperen en na een maand half uitvielen na t knipperen;)

maar anders moet je de leverancier eens vragen of t normaal is dat ze knipperen en wat hieraan gedaan kan worden;)

als je leds een canbus fout geven staat dit ook op je dash en anders 'ziet' de computer geen problemen en verandert die ook niks ;)
uitschakelen van de lampcontrole kan altijd, moet je maar even kijken wie er bij jou in de buurt vcds met kabel bezit;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ok thnx . Wel raar dat die ledjes knipperen, ik twijfelde nog welke ik moest nemen op xenonlampen.nl en kocht gelijk die van 39 nog wat (er was zelfs een foto waarbij er ook op een BM die ledjes waren gemonteerd en er stonden geen rare reacties bij?!!
 
Ok thnx . Wel raar dat die ledjes knipperen, ik twijfelde nog welke ik moest nemen op xenonlampen.nl en kocht gelijk die van 39 nog wat (er was zelfs een foto waarbij er ook op een BM die ledjes waren gemonteerd en er stonden geen rare reacties bij?!!

die met die lenzen?;)
en xenonlamp.nl zou je wel goed te woord moeten kunnen staan, zeer kundige mensen daar;)
ze zullen t denk ik ook wel op kunnen lossen.

ik heb zelf ook een set ledjes van 30+e erin zitten, maar ik had zelf bewust voor non canbus gekozen vanwege de meerdere mogelijkheden en lagere prijzenStick Out Tongue

maar succes met t verdere verloop;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!