Probleem met de climatronic

ik heb sinds gisterenavond een probleem met mijn climatronic. De verwarming en koeling werken nog steeds naar behoren, maar de ventilator zelf werkt niet meer.

In logische volgorde zou je dus denken dat de ventilator het begeven heeft. Ik zou dit echter durven uitsluiten. Naar mijn mening kan een ventilator vastlopen, maar dan zou mijn zekering van de ventilator gesprongen moeten zijn, wat niet het geval is. Ook de zekeringen van de climatronic zijn intact.

Dan zou je beginnen denken dat er iets verkeerd is gelopen met de climatronic zelf, maar deze heeft perfect de temperatuur weer, kan je zelf de snelheid regelen,...

Nu enkele bevindingen voor het niet meer werken van de ventilator van de verwarming:

*Ik had al enkele malen de ventilator precies horen piepen of ergens tegen draaien. Ik kon het geluid echter niet direct linken. De laatste tijd was het geluid wel iets luider beginnen worden, wat mij deed denken aan de roulementen van de ventilator, maar dan vind ik het raar dat de zekering intact is.

*Sinds enkele maanden tijdens het starten van de wagen doet de climatronic soms heel raar. Het lijk wel of hij zich reset. Het volledige scherm ligt op en gaat daarna weer volledig uit. Hij doet zo wel 5-10 keer na elkaar. Daarna werkt alles weer normaal. De volgende foto is genomen terwijl alles op ligt. Hierbij zou ik dus eventueel denken dat er een elektronisch kaartje kapot is.



Wie kan mij vertellen wat mijn probleem is? Hoe ik het kan oplossen of hoeveel het ongeveer bij mijn garage zal kosten voor te herstellen?

Smetje
 
Dat het scherm even een paar keer knippert heb ik ook maar alleen in de winter als het vriest.
Als ik er s'morgens mee weg ga is er niks aan de hand maar als ik s'middags van mijn werk vertrek dan knippert het hele scherm eventjes.
Daarna zet ik hem aan en werkt alles gewoon.

En in de zomer vind ik de ventilator wel wat herrie maken als ik langzaam rij.
Dan hoor ik hem echt zoemen (snelheid op standje 1 of 2 van clima) en soms ook heel lichtjes tikken.
Heb hem al eens laten resetten maar dat maakt niks uit en er was ook geen foutmelding dus dan zal het wel zo horen denk ik.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!