Probleem met achterbank

Dabo

Nieuw lid
Hallo allemaal.

Ik ben in het bezit van een Polo 9N uit 2002.
Een erg fijne auto, en zelden problemen.
Als ik mijn achterbank wil neerklappen gaat dit de laatste weken vrij moeilijk.
De hendel boven op de achterbank gaat vrij lastig omhoog.
Nu wilde ik gisteren weer de achterbank neerklappen, en toen ik de hendel omhoog wilde doen
had ik op een gegeven moment de hele hendel (in stukken) in mijn hand.

Nu zie ik nergens op de achterbank schroeven op klemmen zitten om de bank open te maken,
en dat systeem te vervangen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Of is dit echt een klus voor de garage.

Hier wat foto's om het te verduidelijken:

2yp0sxl-1.jpg

wqzlnc-1.jpg

29fe169.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp

Hoi,bij mij is er een ronde bevestiging van `n hoofdsteun los...die kan ik r ook zo uithalen...Doei.Johan V.

Hallo Johan,
ja eruit halen ging heel gemakkelijk :s.
Ik heb een oplossing gevonden, en wel: een tweedehands achterbank.

gr Dabo

Ha dit heb ik ook gehad, trok ik die hele hendel aan gort! :-S net op het moment dat je iets moet inladen. Een nieuwe achterbank hoef je niet te kopen. Ik weet niet wat er bij jou stuk is?
Die onderdelen die je los hebt moet je even bestellen bij de dealer, nummer staan op de plastic onderdelen. Als je het nieuwe heb kan je het er zo inklikken en dan werkt het weer. Kan je wel je achterbank los halen? anders moet je er een schroevendraaier tussen wrikkelen en dat palletje waar die je achterbank mee vast houd omhoog duwen. Beetje gepiel maar mij is het ook gelukt. Scheelt een klap geld.

Dank voor je reactie Dobierush.
Kijk nog iemand die dit probleem ook heeft gehad.
Ik dacht dat ik de enige was :)

Ik heb inderdaad de achterbank losgekregen door er een schroevendraaier tussen te steken.
Ik moest wel eerst even de plastic kap (waar je hoedenplank op rust) loshalen.

Heb nog geen tijd gehad om het te maken, maar ga deze week eens even de dealer bellen.
Wat had jij toen betaald voor dit onderdeel?

gr Dabo

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!