Probleem koelvloeistof

Het viel mij op dat na het rijden er een plens koelvloeistof onder de auto ligt. Na controleren pijl (begin van de week nog tot max streepje) nu al helemaal gezakt, ik moest er een liter bij gooien. Ik zie het nergens onder de motorkap lekken.

Morgen ga ik even langs de garage. Heeft iemand een idee wat het probleem is? Ik ben zelf bang voor de waterpomp :-|
 
Ben je zeker dat het koelvloeistof is? Heb je je airco toen gebruikt?
Wanneer heb je de koelvloeistof nagekeken? Meteen na het rijden of eerst laten afkoelen? Want meteen na het rijden zit het meeste koelwater gewoon in het circuit nog. Dan is het logisch dat het reservoir bijna leeg is.
Sent from my RM-846_eu_belgium_380 using Board Express
 
Het is gewoon erg een lek. Kan ook haarscheurtje zijn in een van de slangen waar het uitdruppelt en ongeveer meteen verdampt. Kan ook zijn dat waterpomp lekt maar dat is dan ook te zien of thermostaat. Als echt helemaal nergens een lek is dan lekt het ergens in de motor. Maar dan moet er witte lichtgrijze rook te zien zijn uit de uitlaat. En het zou nog kunnen dat het bij de kachelradiatieur lekt. Deze zit achter het dashboard maar dan moet het daar ergens nat zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Het is gewoon erg een lek. Kan ook haarscheurtje zijn in een van de slangen waar het uitdruppelt en ongeveer meteen verdampt. Kan ook zijn dat waterpomp lekt maar dat is dan ook te zien of thermostaat. Als echt helemaal nergens een lek is dan lekt het ergens in de motor. Maar dan moet er witte lichtgrijze rook te zien zijn uit de uitlaat. En het zou nog kunnen dat het bij de kachelradiatieur lekt. Deze zit achter het dashboard maar dan moet het daar ergens nat zijn.

Ik ben terug gegaan naar de dealer waar ik hem vorige week gekocht heb en er was iets mis met de waterpomp. Deze hebben ze netjes vervangen (distributieriem hebben ze ook meteen vervangen).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!