Probleem bij aansluiten Parrot ck3100

Hoi allemaal,

Ik heb een parrot ck3100 aangeschaft met een iso2car kabel. Probleem hierbij is dat de parrot aan blijft staan wanneer het contact uitgeschakeld is. Wanneer je de rood-zwarte kabel die uit je dashboard komt volgt en deze aansluit op de ignition kabel, dan gaat deze wel uit als de radio ook uit gaat.
Alleen na het verbinden met de telefoon wordt de verbinding gelijk weer verbroken en start de parrot opnieuw op.
Tevens geeft de media-in (usb) geen geluid meer, tekst van de muziek wordt nog wel weergegeven.
De parrot heeft overigens de laatste software versie. Wanneer de parrot is aangesloten zonder kabels te verwisselen (waardoor de parrot constant aan blijft) heb ik geen last van verbindingsproblemen, echter nog steeds geen geluid van de media in.

[resize=600:y8l4jfz9]http://img811.imageshack.us/img811/7011/12112011048.jpg[/resize:y8l4jfz9]
Dit is de kabel die uiteindelijk aan de radio wordt gekoppeld. Zoals je kan zien zitten er geen blauw stekkertje in de quad lock. Bovenin zitten 2 lege plekken.

[resize=600:y8l4jfz9]http://img194.imageshack.us/img194/1279/12112011050.jpg[/resize:y8l4jfz9]
Zowel de gele kabel als de rode kabel lijken een constante plus te zijn. Zonder contact blijft de parrot namelijk aan.
Wanneer ik het verlengde van de rood-zwarte kabel (de paarse kabel op de foto, in de bruine stekker) aansluit op de plek van de gele draad, dan gaat de parrot uit wanneer de radio uit gaat, normaliter dus bij het eruit halen van de sleutel.

Heeft iemand enig idee hoe ik de parrot moet aansluiten?
 
Ik heb het idee dat het probleem van de media in komt omdat de iso2car stekker niets doet met het blauwe stekkertje in de quadlock vanuit het dashboard. Hier zitten vanuit het dashboard wel draden in, deze worden echter niet verlengd waardoor deze niet worden aangesloten op de radio.

Klopt het dat de zwart-rode draad vanuit het dashboard een geschakelde plus is?
 
moeten er speciale (verloop)kabeltjes gekocht worden?.
Als je de originele ISO stekkers nog aan je Parrot hebt zitten dan kun je een ISO2Car kabelset nemen, bijvoorbeeld van http://www.kram.dk
Als op die site kijkt en je voertuig-type invoert krijg je een aantal opties, één met alleen de basis-kabels en ook ééntje met volledige kabelbezetting (ook media-in).
86942-1.jpg

Beide kabel-sets hebben een aparte geschakelde plus nodig die je zelf moet aanleggen.
Als je dat niet wil heb je een veel duurdere Can-bus interface nodig, maar dat is een beetje overkill voor alleen een carkit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Houz: precies ja! Dat dacht ik wel, ik kon het alleen zo snel niet hard maken. Ik heb namelijk ook Quadlock -> ISO, en bij mij is de geschakelde plus (gebruikt voor de subwoofer) een blauw-wit kabeltje met een plakkertje erop (kan verschillen per conversie-kabel natuurlijk).
 
Ik heb namelijk ook Quadlock -> ISO, en bij mij is de geschakelde plus (gebruikt voor de subwoofer) een blauw-wit kabeltje met een plakkertje erop (kan verschillen per conversie-kabel natuurlijk).
Waar heb jij de geschakelde plus aangesloten ?

Zelf heb ik wel een Canbus interface omdat ik er naast een Parrot CK3100, ook een VDO-Dayton navigatie-systeem op heb aangesloten. Zo'n Canbus interface geeft dan naast die geschakelde plus ook een snelheidspuls en een achteruitrij-signaal.
 
Achter het dashboard, maar dat bedoel je vast niet. Ik snap je vraag niet helemaal. Kun je verduidelijken?
Ik stelde de vraag alleen maar zodat ISO2Car gebruikers zoalsJoBrouwersJgd dat als tip konden gebruiken voor het aansluiten van hun geschakelde plus. Bij de meeste ISO2Car kabelsets zit een langere kabel met een los uiteinde hiervoor. Er zijn verschillende plekken waar deze aangesloten kan worden achter het dashboard of in de zekeringkast, elk met z'n voor- en nadelen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!