Probleem automatische verlichting

Max1996

Bekend lid
580
399
112
Beste forumleden,

Ik zal zo goed mogelijk proberen het probleem te omschrijven. Ik heb vandaag mijn automatische lichtschakelaar van Ali geïnstalleerd met lichtsensor. Via de app ElecGear kan je verschillende instellingen wijzigen. De problemen waar ik tegenaan loop zijn:
  • Als ik de waardes voor mijn parking lights (20%) en headlights (10%) heel laag zet en er is een licht intensiteit van circa 40% blijven mijn lichten nog steeds branden terwijl de app aangeeft dat mijn lichten uit horen te staan. Heeft dit te maken dat met mijn oude lichtschakelaar altijd mijn dimlichten en achterlichten branden ook al stond de schakelaar op de 0 stand? Wanneer ik mijn hand voor de sensor plaats en de lichtintensiteit 8% wordt gaan mijn dimlichten echt minimaal sterker branden en gaat mijn dashboard verlichting ook aan. De dashboard verlichting gaat ook al aan als de lichtintensiteit tussen de 10% en 20% zit, dan zou normaliter alleen de parking lights moeten branden.
  • Als ik instel dat mijn dimlichten blijven branden voor 30s als ik het contact uitzet slaat alles op hol en gaat alles in het dashboard knipperen. Het werkt wel correct als ik alleen aangeef dat mijn parkeerlichten blijven branden voor 30s bij het uitzetten van het contact.
  • Mijn leaving/coming home functie werkt helemaal niet.
Ik ben benieuwd wat jullie denken dat het probleem is. Persoonlijk denk ik dat de schakelaar in orde is maar dat er iets anders staat ingesteld in mijn auto, mede doordat mijn lichten ook altijd aan waren wanneer de 0 stand was geselecteerd met mijn oude schakelaar.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Hier had ik zelf geen last van maar lees het wel vaker.

Voor ch/lh moet de schakelaar ook op auto stand staan. En bij het automatisch inschakelen van je dimlicht ook.
De sensiteit heb ik op parkinglight 30% en dimlicht 50%.dacht ik . Dit moet ik nog even checken. Weet wel dat ik met de instellingen bezig ben geweest.

Wat betreft je andere probleem, had ik gelezen dat men de tfl pin ombuigt. Pin 3.
Zie afbeelding dit zorgt ervoor dat stand 0 ook uit is.

Hoop dat het werkt.FB_IMG_1608647119504.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Hier had ik zelf geen last van maar lees het wel vaker.

Voor ch/lh moet de schakelaar ook op auto stand staan. En bij het automatisch inschakelen van je dimlicht ook.
De sensiteit heb ik op parkinglight 30% en dimlicht 50%.dacht ik . Dit moet ik nog even checken. Weet wel dat ik met de instellingen bezig ben geweest.

Wat betreft je andere probleem, had ik gelezen dat men de tfl pin ombuigt. Pin 3.
Zie afbeelding dit zorgt ervoor dat stand 0 ook uit is.

Hoop dat het werkt.FB_IMG_1608647119504.jpg
Yes, dit had ik ook ergens gelezen op het forum maar ik kreeg het niet meer gevonden. Thanks voor de tip!

Voor de ch/lh staat de schakelaar inderdaad op auto, dus dat moet het probleem niet zijn. Misschien staat het in connectie met het probleem van de stand 0 en dus als oplossing het ombuigen van de tfl pin?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Update:
Inderdaad de TFL pin 3 omgebogen en nu brandt mijn dimlicht niet meer in stand 0, tevens doen mijn lampen het nu wanneer ik het contact uitzet en mijn ch/lh functie werkt ook.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn lampen volledig uit zijn in de stand 0. stadlichts en mijn achterlichten blijven nog wel altijd branden.
Hoe zit dat dadelijk als ik volgende koplampen aanschaf: https://carfantasy.nl/koplampen-vw-polo-6r/6c-09-drl-dynamic-zwart-facelift-gti-look-p-597190.html. Dan wil ik namelijk dat overdag alleen de ledstrip aan is ( de u-shapes in de lampen).
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Update:
Inderdaad de TFL pin 3 omgebogen en nu brandt mijn dimlicht niet meer in stand 0, tevens doen mijn lampen het nu wanneer ik het contact uitzet en mijn ch/lh functie werkt ook.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn lampen volledig uit zijn in de stand 0. stadlichts en mijn achterlichten blijven nog wel altijd branden.
Hoe zit dat dadelijk als ik volgende koplampen aanschaf: https://carfantasy.nl/koplampen-vw-polo-6r/6c-09-drl-dynamic-zwart-facelift-gti-look-p-597190.html. Dan wil ik namelijk dat overdag alleen de ledstrip aan is ( de u-shapes in de lampen).
Mooi dat het nu deels werkt.

Je lichten volledig uit op stand 0 lukt niet zonder aanpassing. Het is wel mogelijk. Dit staat wel ergens op het forum. Moet je even zoeken via zoekfunctie.

De lampen zullen wel werken, de u leds zijn je drl. Dus branden overdag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Mooi dat het nu deels werkt.

Je lichten volledig uit op stand 0 lukt niet zonder aanpassing. Het is wel mogelijk. Dit staat wel ergens op het forum. Moet je even zoeken via zoekfunctie.

De lampen zullen wel werken, de u leds zijn je drl. Dus branden overdag.
Als mijn u leds dan branden als drl dan is het helemaal top! Dat wil ik graag. Dan hoef ik ook niet dat mijn lampen volledig uit zijn want dan rij ik overdag met mijn u leds en achterlichten.

welke lichtintensiteit percentages raden jullie aan?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!