Probleem achterruitwisser 9N

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,388
1,068
213
Schijnbaar een bekend probleem. Je zet de achterruitwisser aan en het middelste deel van de achterruit blijft nat en vies. Pas na sproeien en diverse keren wissen is er verbetering.
Nu kan je een andere arm erop zetten maar als de ene Polo het heeft dan zal de andere dat ook hebben denk ik.

Nou zag ik op Polo9N.info de volgende "oplossing":

http://www.polo9n.info/Wissen/anlei...es-heckwischers-bei-ungleichmaessigem-wischen

Maar ik snap echt niet wat dit nu voor een verschil moet maken.

Iemand die het wel snapt?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
De beste oplossing: ruitenwisser eraf en glazen dopje in de plaats! [emoji1]
Absoluut nooit!!

Ruud, hij geeft aan dat de ruitenwisserarm de afdekklep raakt. Daarom moet je wat plastic wegvijlen die op de ruitenwisserarm zit (laatste foto). Ik ga het ook maar eens proberen, heb er zelf ook last van op mijn polo.
Ik heb er dus goed naar gekeken en met mij nog 2 mensen op de meeting. En alle drie kunnen wij niet ontdekken waar hij dan de afdekklep raakt. M.i. doet hij dat n.l. niet.

Bedenk mij net dat hij het dan zonder afdekklepje wel goed moet doen. Zal dat eens proberen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik heb ook ergens gelezen dat je een ruitenwisserarm opnieuw kan 'richten' als hij niet goed wist. Er stond helaas niet bij hoe dat dan moest.
Dat is hoofdzakelijk voor de voorzijde van toepassing.
Kan je met een baco bijvoorbeeld de hoek van je ruitenwisser blad iets aanpassen.
staat normaal op een scherpe 90 graden,
maar kan dus door de jaren heen verandert zijn.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
De veer wordt naloop van tijd slapper, (ouderdom), door een nieuwe arm -en dus veer- te monteren heb je weer een goede aanlegdruk op de ruit wat het euvel zou moeten oplossen. Gelijk een nieuw wisserblad er op en je kunt weer een tijd vooruit Big Grin
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!