prijs servicebeurt(in goud)

Brandstoffilter,
Luchtfilter,
Interieurfilter,
Oliefilter,
Bougies,
Olie,
Afdichtring voor carterplug,

En dan werkzaamheden,

Banden(spanning) controle,
Remmen controle,
uitlaatcontrole,
Verlichtingscontrole,
Enz Enz.

En het uurtarief van een dealer zit al gauw op de 70 euro;)
 
Hij is al eens binnen geweest op 15.000km toen was ik +-150euro kwijt.
Ze hebben de olie vervangen (4.5l) + oliefilter (dat was ongeveer 110euro)
En dan stond er op de factuur nog een vast bedrag voor een "kleine onderhoud service"
namelijk 30euro + wat kleine prullen van elke een euro.

Maar voor een klein onderhoud zou je toch niet teveel geld mogen kwijt zijn.
(Ik ga bij de grootste VW garage van Gent dus daar kan het niet aan liggen)
 
Als je longlife olie gebruikt moet je of om de 30.000 km of om de 2 jaar een beurt hebben.
Maar als je 30.000km in een jaar rijd ja dan moet je ook elk jaar voor een beurt.

Ik rij nooit geen 30.000 km in een jaar dus zou ik om de 2 jaar voor een beurt moeten gaan.
Ik heb mijn auto om laten coderen van 30.000 km beurt naar 15.000km beurt.
Ik ga dus 1x per jaar naar de dealer voor een beurt.
Er zit dus geen longlife olie meer in maar 10W40 half synthetische olie.
Dit scheelt een stuk in de prijs.
En ik vind het voor mijzelf fijner dat er verse olie in de motor zit.

Even een extra toevoeging.....die longlife olie werkt te goed.
De kans bestaat dat je motor op een gegeven moment olie gaat verbruiken, zeker als deze gechipt is.
En als je onderweg bent en je komt tot ontdekking dat je olie bij moet vullen dat lang niet elke benzinepomp een busje longlife olie verkoopt.
 
vandaag voor het eerst in de kofferbak gegeken en daar zat een klein tasje met klitteband op de achterkant van de achterbank geplakt, zat een half literflesje olie in :) een aangename verassing dus!
 
Ik ben wel een beetje teleurgesteld in volkswagen..

Koop je een auto van bijna 22000Euro, vragen ze gewoon geld minimaal 35Euro om even een paar aanpassingen te doen met Vag-Com :shock: Wat een triest volk daar zeg!! Ik had dit wel onder een stukje service verwacht, of verwacht ik dan te veel van ze?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!