Preventief egr klep laten vervangen Bluemotion

ik heb een polo bluemotion van juni 2010. Nu moet ik over 2 weken een 60.000 km beurt laten doen. Ik hoor veel klachten over de EGR klep van de 1.2 tdi. Veel mensen hebben deze al laten / moeten vervangen.

Bij 24000 km ging al eens het motorgloeispiraallampje (3x woordwaarde Stick Out Tongue ) branden en deze was na een beurt bij 28000 weg.

Wat kunnen jullie mij adviseren. Aandringen op vervanging of gewoon laten zitten en hopen op het beste..... :lol:

Bedankt voor jullie tips
 
Wat geeft jou de garantie dat als je de EGR laat vervangen dat die na 10.000km de geest geeft?

De mijne is bij 15.000 vervangen omdat hij defect was.
Geeft je touwens wel een raar gevoel als je auto na 15.000km al mankementen vertoond hoor, nu staat er 38.000 km op en dat gevoel blijft.
Ook is mn airbag regeling vervangen bij 20.000...
 
Het is inderdaad een bekend probleem bij de bluemotions uit 2010(iig dat is mij verteld), die van mij gaf ook storing op de egr klep, maar bij de garage werd geconstateerd dat die van mij niet kapot was, maar wel storing gaf(is wel meteen vervangen hoor toen die storing gaf ;) ).
Je kunt 't gewoon laten zitten, maar je kunt 't altijd noemen bij de dealer om te kijken of er een regeling oid voor te treffen is?
 
VW  6R  1.2TDI 
Dan zal jij nooit een 6r gaan rijden.
Mensen die vanaf het begin 100% tevreden zijn over een auto gaan geen berichten op een forum zetten.
Laat staan een forum opzoeken.

Al zou de perfecte 6r bestaan zal je hem nooit vinden....


Kinderziektes zijn het ;) Ik wacht nog ff fijn met het kkopen van een 6R tot iedereen hier op het forum tevreden is Stick Out Tongue
 
Dan zal jij nooit een 6r gaan rijden.
Mensen die vanaf het begin 100% tevreden zijn over een auto gaan geen berichten op een forum zetten.
Laat staan een forum opzoeken.

Al zou de perfecte 6r bestaan zal je hem nooit vinden....
Wat Johan ook al aangaf, de 1.4 16v.
Gewoon de beste 6r. Heb zelf 1 gehad nooit mankementen.
Heb nu een BM maar zit er aan te denken om m in te ruilen voor een toyota auris diesel.
Wat een waardeloze auto die polo bm.
 
over de 1.4 16v (85pk) hoor ik niemand klagen hoor Bas Big Grin
Wat wil je, het onderblok draait al sins 2001 mee in de Lupo, oerdegelijk blok imho, moet alleen komend jaar een keer de riem vervangen, al geeft VAG 90.000 aan en geen leeftijd, vervang ik hem toch liever als ie 5jaar is. Noem het beroeps deformatie, maar ik neem de gok niet. En zo spannend is het niet Stick Out Tongue, heb de handleiding van ERWIN al gedownload.


Oh ja, maar ik raak offtopic. Lekker laten zitten tot er een storing op het EGR systeem is. Zonde van het geld imho
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!