Powerflex Suspension Upgrade

Beste MyPolo forumleden,

Ik ben hier en daar wat aan het rond kijken wat ik allemaal kan doen voor mijn Polo BM 6R, 2010. Uiteindelijk kwam ik bij de suspensie. Door wat op youtube te surfen kwam ik erachter dat bij de polo de suspensie soms wat zwakjes kan zijn --> Marty's Euro Car - YouTube <-- Skip naar 3m30!!! Polo model van filmpje is 9N3 2005.

Nu ben ik beland op deze website: Volkswagen Polo 6R ( 2009-- ) | Powerflex

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met het vervangen van deze onderdelen? Zo ja, welke onderdelen raden jullie aan om te vervangen?

Mvg! Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Nummer 2 en nummer 20 zou ik uitkiezen.
Nummer 2 levert een strakker sturende auto op en nummer 20 laat je motor minder kantelen.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Bedankt voor de reacties! Ik zal er naar kijken. Alleen stond er dit bij op de website: "Fitting engine mount bush to 1.4 TDI 3 cylinders is not advisable" - wat is de reden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Bedankt voor de reacties! Ik zal er naar kijken. Alleen stond er dit bij op de website: "Fitting engine mount bush to 1.4 TDI 3 cylinders is not advisable" - wat is de reden?

Rede is dat je na aanpassing van de pendelsteun naar een polyurethaan lager (polyurethaan is de materiaalsoort waaruit oa Powerflex de rubbers maakt) erg hard wordt, en dat icm het schokken van de 3-cil diesel als erg oncomfortabel wordt ervaren. Ook zal de levensduur van de overige motorsteunen/rubbers daarin aanzienlijk verkorten.

Mijn tip; draagarmenrubbers zijn het meeste aan winst in te behalen. Wil je het verder uitbreiden, pak dan de achterasrubbers. 2e tip; pak geen Powerflex, daarbij betaal je flink voor de naam. Zijn ook upgrade-versies origineel VAG te verkrijgen, zoals bv de massieve draagarmrubbers van een Ibiza Cupra/FR.
 
Ach zo! Bedankt voor de tip Jarno! Wie zijn nog andere goeie concurrenten van Powerflex? Wil natuurlijk niet meer uitgeven dan ze eigenlijk waard zijn, haha ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Even van deze topic gebruik maken (handig die "similar threads" search):

Ik ben namelijk ook van plan om die nr2 op de WRC te vervangen, nu je hebt de road series en de black series. Iemand mss die ervaring heeft met de black series? Best gewoon toch maar de road series nemen?

Op een 1.9 tdi wil ik het eerlijk gezegd niet meer doen maar had weinig keus anders rij je die constant aan flarden met 420Nm. De combinatie cupra d rubbers en een volle powerflex steun achteraan de bak zorgt voor redelijk wat trillingen (vooral stationair), stuurgedrag eens aan het rijden is natuurlijk wel een heel stuk beter.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!