portier lichtjes (LED)

Bij mij is rechts het portierlichtje stuk (die aan de binnenkant van de autodeur zit en aangaat als de deur open gaat), het lampje zelf niet maar de behuizing is afgebroken en ding blijft dus niet meer zitten in de deur.

Ik vroeg mij alleen af hoe die lampjes heten en of er ook LED varianten van zijn? En waar kan je die voor een schappelijk prijsje vinden?
 
neen, die fitting is niet passend. Je moet wedgebase lampjes hebben:

_lampen_wb5w_53_80-1.jpg


Deze zijn overigens ook in led varianten te verkrijgen.
 
Wat ik erover lees zijn de LED's voor bij de zonnekleppen van die buislampjes maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen... trek de kap eens open en kijk wat voor lampje erachter zit Stick Out Tongue

Zit er inmiddels wel aan te denken om de interrieur verlichting idd mogelijk in z'n geheel te vervangen met LED ipv gloei. Alleen wederom is het moeilijk te achterhalen welk lamp type waarin moet :lol: en om nou op de gok LED's te gaan bestellen :lol:

Tot dusverre heb ik achterhaald:
- Lampjes in dak module zouden buislampjes zijn. Afmetingen kan ik niet terugvinden
- Deur is dus w5w (Nog geen toko gevonden die dat in LED levert)
- Spiegellampjes lijken ook buislampjes volgens internet maar durf dat niet te zeggen
- Achterbakverlichting kan ik niets over vinden :(
 
Je binnen verlichting zelf zal moeilijk worden denk ik, hier zit namelijk een dimmer op, werkt niet echt met led.

Led lampen genoeg op ebay, zeker w5w
Kofferbak zit een buislampje
 
Klein overzichtje:

Zonnenklep:
2x buislampje

Binnenverlichting:
1x buislampje, 2x wedgebase steeklampje

Deuren:
2x wedgebase steeklampje

Kofferruimte:
1x wedgebase steeklampje

Dus totaal:
3x buislampje
5x wedgebase
 
Klopt als je de standaard lampjes vervangt voor de goedkope ledjes blijven ze eeuwig branden ook al sluit je de auto af. Dat komt omdat een led veel minder verbruikt dan een normaal lampje en de condensator dus langsamer leegloopt als je binnenverlichting hebt die gedimd uitgaat. Er zijn ledjes met weerstand in de omloop die net zo veel verbruiken als de oude lampjes waardoor je dit probleem niet hebt. Sommige auto's (Audi's van de recente bouwjaren geven ook kapotte verlichting op als je de 5watt stadlampjes 1 op1 vervangt daar heb je dus ook aangepaste lampjes voor nodig)
 
Die buislampjes, welke maat zijn die? Dezelfde als voor kentekenplaatverlichting? of kleiner/groter?

Ik heb overigens inderdaad dimmende binnenverlichting. Als ik LED's besteld heb kan ik wel eens kijken wat er gebeurt als ik die er in zet. Desnoods een weerstandje erin zetten om de condensator leeg te trekken als de LED's te lang aan blijven ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!