Polo2012 :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Thx :) ! Wij rijden er ook met veel plezier in en hebben alweer ruim 14.700km op de teller staan (tja sommigen rijden veeeeel meer, maar voor ons doen is dit veel). Onze Altea XL heeft dit jaar "slechts" 6.000km gedraaid. We "vechten" steeds om wie de Polo meeneemt, zeker na tuning is het helemaal een lekkere car.

Overigens zelf welkom en jou velgen zijn ook apart!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu ik jouw garage zo zie moet ik meteen weer aan de GTI aanzuigmod denken, ik moet er nog steeds achteraan gaan!
En die achterlichten staan hem zeker lekker :cool:
 
Welkom op dit forum Polo2012,

Je hebt een hele mooie Polo en met veel opties. Ik heb dezelfde kleur en motor.
Ik wil me Polo ook laten chiptunen bij JD. Echter heb nu 2500km gereden.
Zo te lezen ben je wel tevreden over je chiptuning. In hoeverre ben je tevreden?
En bij welke km-stand heb je het laten doen?
Wens je verder veel veilige km`s toe met je Polo.
 
Hij is bij 10.600 km getuned. Rijdt nu echt super, vooral vanaf 2000RPM gaat ie als de brandweer (zie ook de koppel kromme).
Verbruik is nagnoeg hetzelfde gebleven (ca 1 op14), maar met veel meer rij-plezier!!
Merk wel dat met BP98 het motorje "soepeler" draait.

Onze Altea XL 1.8TSI hebben we destijd op 8.800km laten doen.
Staat nu op bijna 35dkm en ook deze (JD) tuning brengt veel extra rij plezier met zich mee (160pk/240Nm -> 210pk/340Nm)!
Nadeel van de Altea XL is dat deze 1.405kg weegt.....
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb JD al een e-mail gestuurd maar nog geen reactie er op gehad.
Als ik een afspraak maak dan zit ik tegen die tijd al snel op 4000km. En als ik ben geweest dan pas ik me "garage" wel aan.
Wens je nog veel lees en schrijfplezier toe op deze leuke site.
 
Thx. Gaat vast lukken!

Note: Voor tuning merkte JD op dat er al veel meer dan fabrieksopgave (105pk/175Nm) uit kwam, nl. 118.4pk/187.5Nm.
Met name de koppel toename is behoorlijk, terwijl dit een externe (los kastje) tuning is.

Ivm terugroep actie van turbo gasket is nieuwe ECU s/w geplaatst (grrrr) en was eea niet meer via OBD te tunen en is de uiteindelijk tuning iets minder qua output (je kan niet 100% optimaal tunen). De Altea XL is wel OBD getuned.
Wellicht weet JD daar op termijn ook weer omheen te programmeren.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!