Polo tsi 1.0 benzine verbruik

Ik had een vraag over verbruik benzine polo tsi.Als ik op de snelweg rijd en kijk naar het verbruik in het menu gaat het best wel goed met het verbruik en soms loopt het nog wel op hoe ver ik ken rijden.
Maar kom ik op de gewone weg dan zie ik het snel minder worden 5km rijden is soms 20 km eraf wie leg me het ff uit thx.

Volkswagen  Polo 
Je hebt idd een gemiddeld gebruik (als je de auto op 0 zet als je getankt hebt het gemiddelde over je laatste tankbeurt) en een huidig verbruik wat sterk wisselt per kilometer. Dan heb je ook nog over all verbruik over de kilometers die vanaf nieuw zijn afgelegd. Het is allemaal met een vinger in de lucht berekend omdat het niet geijkt is. Als je het echt wilt weten moet je de auto aftanken totdat de pomp afslaat, je dagteller op 0 zetten en rijden. Als je dan weer tankt en de afgelegde kilometers deelt door het aantal getankte liters heb je exact je gemiddelde verbruik.

Volkswagen  Polo 
Dus je zegt eigelijk de km die je ken afleggen die aangegeven staan in het menu is een wasseneus.
Nee,het is een indicatie ( bij benadering ) . Je kan er een conclusie uit trekken maar meten is weten. Dan pas weet je of de metingen die jou BC laat zien ergens of nergens op slaan. Normaal gesproken is de BC veel te voordelig afgesteld. Volgens de BC kan je nog 300 KM rijden terwijl dat in werkelijkheid misschien maar 240 KM is.

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!