Polo start niet meer&elektronica uitgevallen tijdens rijden

Goedenavond. Van het weekend was ik mijn polo even gaan wassen en ben daarna een stukje over de snelweg gaan rijden, ineens merkte ik op dat mijn toerenteller en kmh teller op 0 stonden en ik zag snel een melding over “safelock” op het schermpje verschijnen wat meestal gebeurt bij het uitzetten van contact.

Ik ben van de snelweg afgegaan en merkte ook al gauw op dat het knipperlicht, ramen, claxon en andere elektronica (op de radio, stoelverwarming en interieurverlichting na) er mee stopte. Thuis heb ik de auto uitgezet om zekeringen te checken (niks raars gemeten) en daarna bleef de auto bij het starten net een seconde draaien en sloeg hij weer af. Nu draait de startmotor ook nog maar kort rond en zie ik ook geen lampjes in de tellerkast aangaan bij contact aanzetten.

Na wat research te doen had ik het idee dat de contactschakelaar het begeven zou hebben en een maat van mij met een polo 6R had daar ook al problemen mee gehad, dat zijn polo niet meer startte. Ik heb vandaag een nieuwe contactschakelaar geïnstalleerd van het merk eraspares maar alsnog hetzelde probleem… iemand een idee of het aan het feit kan liggen dit een imitatieonderdeel is of het iets anders kan zijn?

Volkswagen  Polo 6R R-Line 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!