Polo “schokt” met koude motor op cruisecontrol

Beste forumleden,

Ik merk nu een tijdje dat mijn Polo 6R(bj 2014) schokt(voornamelijk bij koude temperaturen) als ik met een koude motor op cruisecontrol bijv. 70 rijd. Ga ik 80 rijden word het minder of gaat het weg, en uiteraard als de motor warm is. Wat ook gek is dat wanneer in de DSG op manueel zet en ik van 7 terug ga naar 6 het ook stopt. (Dit tussen de 60-70 km/u).
Nou ben ik voor dit naar de garage geweest en is het een stuk minder. (Zie afbeelding wat er aan gedaan is) er branden geen lampjes dus ik denk/hoop dat er niks aan de hand is maar ik zou graag jullie gedachten hierover willen horen. B9D42567-978A-4275-B400-EFC7768E975C.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
70km/h al in de 7e versnelling met de DSG. Misschien dat dit wel de oorzaak is? Ik probeer toch het nieuwe rijden wat te vermijden en wat meer (lees; 2.500 toeren) te draaien.

Enkel en alleen wanneer motor koud is? Of ook stationair dat die wisselend in de toeren zit?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja ik snap dat de DSG dat zelf doet. Uhmm verder geen klachten dan? Enkel bij bepaalde snelheid en koude motor gaat die schokken. En hoelang blijft die schokken? Of is het constant?
Verder geen klachten. Alleen bij een koude motor en die snelheden. Lijkt wel alsof de motor het niet super tof vind in een te hoge versnelling als deze nog koud is. Verder is de ketting laatst vervangen dus dat kan het niet zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Daar lijkt het wel op, dat die het niet fijn vindt in een te hoge versnelling. Is het schokken niet gewoon trillen? Dat hoor je wel vaker bij een DSG-7.

Ik kan geen andere oorzaak bedenken, of andere leden hebben nog iets waaraan het mogelijk kan liggen?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja misschien is het meer trillen kan ook. En idd alleen bij koude temperaturen en een koude motor. Dacht misschien is het een bekende kwaal o.i.d. De garage heeft er natuurlijk naar gekeken(zie factuur) dus het lijkt mij dat er niks ernstigs aan de hand is.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!