Polo rammelt

Bosino

Bekend lid
1,012
10
48
Ik zit met een klein probleempje waar ik helemaal gek van word :(.
Mijn auto heeft al 5à6maand een rammeltje aan de passagiers kant.

Ik dacht dat het door de dashboard kwam, dus die heb ik er vandaag uitgehaald.



Zo staat ie er nu bij.


Heb vandaag zachte tape gehaald en alle zijkanten en contactpunten van het dashboard ingetapet.

Ik moest nog ergens heen, dus heb ik snel het stuurtje erop gezet en ben gaan rijden.
Was nog niet eens 30sec onderweg en dat vieze rammeltje liet weer van zich horen :(.

Het rammeltje is heel erg aanwezig als ik constant op 1.800 toeren rijd.

Ben een paar uur gaan zoeken naar losse onderdelen die misschien het rammeltje veroorzaken. Ook heb ik onder de motorkap bij het schutbord gekeken of er niks tegenaan zit. Maar helaas, niks gevonden.





Het rammeltje zit ergens bij de rode cirkel.


https://www.youtube.com/watch?v=yDT_RTzIg4I

Je kunt het goed horen vanaf 0:15.


Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft voor dit rammeltje.
 
Kan ook zijn dat er iets van een blaadje of iets dergelijks in de ventilatorkachel zit. Ik heb namelijk soms een piep/kraak geluid wat daarvandaan komt, moet ik ook nog een keer uitbouwen, word er soms ook helemaal gek van Stick Out Tongue
 
Het probleem is opgelost Big Grin.
Het waren de benzine leidingen. Ik dacht dat die oplossing alleen voor de 6R was. Blijkbaar niet :).

Zo zag het eruit,



Heb de leidingen van steuntjes gewisseld, maar dat hielp niet.
Dus heb ik de steuntjes verwijderd en de leidingen ergens anders vastgezet met snelbinders. En daarna genoten van een gerammelloos ritje :):):)

:) Bedankt voor de reacties :)
 
Het probleem is opgelost Big Grin.
Het waren de benzine leidingen. Ik dacht dat die oplossing alleen voor de 6R was. Blijkbaar niet :).

Zo zag het eruit,



Heb de leidingen van steuntjes gewisseld, maar dat hielp niet.
Dus heb ik de steuntjes verwijderd en de leidingen ergens anders vastgezet met snelbinders. En daarna genoten van een gerammelloos ritje :):):)

:) Bedankt voor de reacties :)
Goed om te lezen dat het probleem is verholpen Bosino. Veel veilige ratelloze kilometers toegewenst Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!