POLO R6 Tankklepje blijft hangen in centrale deurvergrendeling

Al een paar weken heb ik moeite met het openen van het tankklepje, de ene keer gaat ie wel en de volgende keer helemaal niet. Ik stond vanmiddag weer voor paal toen dat klepje weer eens niet open wilde. Elke keer auto op slot en van slot maar geen beweging in te krijgen. Mijn vaste garage, (HELLEVOETSLUIS AUTO HOOGENBOOM) adviseerde mij om WD40 o.i.d. in het mechanisme te spuiten... Maar dit lijkt me niet nodig aangezien die soms ook wel open gaat en het voor mij duidelijk een probleem met de centrale deurvergrendeling is. Dit inmiddels al 3x te hebben aangegeven bij de VW maar ze hebben er nooit eigenlijk tijd voor....?! Weet iemand hier misschien wat het kan zijn of hoe ik dit uiterst irritante probleem desnoods zelf op kan lossen?

Gr Friso
 
De auto MOET volledig ontgrendeld zijn, voordat je het klepje open kunt maken;)

Heb er zelf in t begin ook even mee gestoeid, maar eenmaal eraan gewend is t geen probleem meer;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Selective unlock: alleen je bestuurdersportier ontgrendeld bij 1x drukken op je ab.
2x snel achter elkaar zorgt ervoor dat alles ontgrendeld.

Probeer anders eens voordat je uitstapt op de ontgrendel knop te drukken op je deur, dan moet je tankklapje altijd open gaan.
 
VW  6R  1.2TDI 
Als ik op open druk op de ab springt alles open. Het is tot een paar weken geleden nooit een probleem geweest. Heb het wel geprobeerd zoals je zegt maar dit werkt ook niet, helaas...
 
Klopt heb ik sinds kort ook last van,doe niets anders als dat ik altijd deed,maar klepje gaat niet open.soms gaat het een aantal keren goed en dan is hij met geen mogelijkheid open te krijgen. Suggesties??
 
Klopt heb ik sinds kort ook last van,doe niets anders als dat ik altijd deed,maar klepje gaat niet open.soms gaat het een aantal keren goed en dan is hij met geen mogelijkheid open te krijgen. Suggesties??

Mijn auto is nog geen 3 jaar. Ja, ik heb nu plotseling hetzelfde, bij mij zit hij altijd vast en gaat alleen open met geweld, dus een ijskrabber er tussen en dan wrikken, lastig! Weet iemand echt een oplossing?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!