Polo Maart 2012 nieuwe upgrades?

Dag allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Rik en ben sinds kort een trotse bezitter van een Volkswagen Polo Bluemotion 1.2. De polo-inruil actie met de daarbij behorende inruilwaarde van mij vorige auto, het gebrek aan wegenbelasting en de goedkopere verzekering zorgden ervoor dat ik zowaar overstag ging van een Golf V naar een Polo.

Omdat alles snel moest gebeuren voor 1 juli (ivm wegenbelasting-wet-wijziging), heb ik gekozen voor een startklare auto. Geen slecht idee want drie weken later had ik hem voor de deur staan. (uit fabriek kwam deze eind maart 2012. Uitgezocht a.d.h.v. het chassisnummer)

Heb wat leuke opties erbij gekozen: Executive plus pakket, LM velgen (MAK-Iguan 17"), climatronic, stuurwielbediening, getinte ramen en dagrijverlichting.

foto's:

polo1-1.jpg


polo2-1.jpg


Echter.. er zijn een aantal dingen waar ik mij een beetje over verbaas. Ik kan dit namelijk verder bij niemand anders terug lezen (en ik heb wat afgelezen..)

De armsteun.. Ik lees dat bij veel mensen deze vast aan de bestuurdersstoel is gemonteerd, of heb ik dit verkeerd? Ik heb deze namelijk op de vloer gemonteerd. Meer mensen dit opgevallen?

armsteun-1.jpg



Dan nog iets raars.. Ik heb een sensor achter mijn binnenspiegel. En dit is géén regensensor want de kant van de ruit is afgeplakt. Je ziet dus geen lenzen die de regendruppels op het raam moeten detecteren. Aan de binnenkant zie ik wel luchtinlaten. Nu heb ik het vermoeden dat Volkswagen naar aanleiding van het geklaag, over de telkens beslaande vooruit, ervoor heeft gekozen hier iets tegen te doen. Wellicht is dit een vochtigheidssensor i.c.m. de climatronic? Een lichtsensor kan het ook al niet zijn. Hebben meer mensen met een climatronic deze sensor op de voorruit?

sensor2-1.jpg


sensor1-1.jpg



Dit was wel zo'n beetje mijn voorstel ronde met mijn vragen..Ik hoop dat jullie me voort kunnen helpen met de info. Ben erg benieuwd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom, just_rik! Mooie BM heb je samengesteld. Veel plezier ermee! Big Grin

De armsteun staat bij mij ook op de vloer, dat is idd de plek van de standaardsteun. De foto van je binnenspiegel intrigeert me. Het is in ieder geval zoals yvonne1980 zegt niet de sensor voor de dimmende binnenspiegel. Die zit aan de onderkant van de achterkant, direct onder de spiegel zelf. De spiegel heeft dan een kleine "uitzakking" aan de onderkant. Daar zit dan de sensor in met nog een ledje ernaast, en aan de onderkant een knopje om de automatische dimming aan/uit te zetten. Daar waar bij jou een schakelaar zit om de binnenspiegel handmatig te dimmen.

Heb zelf ook climatronic, maar de bevestiging van de spiegel aan de voorruit is aan de onderkant gewoon dicht. Mijn Polo is ergens in maart 2012 geproduceerd.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Welkom op het forum ;)

Ik zag meteen aan de 1e foto dat de auto bij arena gekocht is :) Kom je zelf ook uit Venlo??
En heb je nog verdere plannen met de auto?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!