Polo Life vs Polo R-line

Avanti1

Premium lid
52
24
36
Goedenavond. Kan iemand mijn vertellen of dat een polo R-line 2022 lager op zijn poten staat dan een Polo Life 2022?

Dus zit er verschil in de schokbekers/veren? Op het oog lijkt het voor mij dat dat de R-line zeg maar net 20mm voor en achter lager staat.

Als dat zo is, passen de schokdempers van een R-line onder een Life model? Ik weet uit het verleden dat hier toch met bepaalde bevestiging punten verschil in kan zitten.
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
Ik denk dat je op de Life geen sport onderstel kan bestellen maar dat dat pas kan vanaf de comfort line. Sportonderstel op de R is dacht ik standaard net als op de GTI. Maar ik heb gewone vering en mijn zoon heeft active demping of zoiets. Dat is echt kneiterhard.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Avanti1
Hallo Frans, bedankt voor je reactie. Zal het verhaal wat duidelijker maken. Ik heb een polo life met de standaard 15 inch essex velgen.
Ik wil er eventueel 17inch bergamo's onder leggen oid. Mijn ervaring is dat het er dan niet heel erg mooi uit ziet. Echt verlagen heb ik geen behoefte meer aan, die tijd heb ik gehad toen ik jong was. Dus een 15 tot 20mm max rondom zou ik graag willen dat het net wat beter oogt. Een goed schroefset rondom met instelbare demping is ook weer wat overdreven voor zo'n klein beetje, en vaak beginnen die sets vanaf 40mm.
Dus ik dacht als de originele dempers en veren van bijvoorbeeld een r-line van het zelfde model dat kleine beetje lager zijn, en ook passen, had ik die er graag onder willen zetten.
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
Als ik het zo hoor denk ik dat je heel blij zou zijn met een set eibach verlagingsveren.
Ik zou de mogelijkheid even uitzoeken! Staan wel het een en ander aan fotos op het forum.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Avanti1
Hallo Frans, bedankt voor je reactie. Zal het verhaal wat duidelijker maken. Ik heb een polo life met de standaard 15 inch essex velgen.
Ik wil er eventueel 17inch bergamo's onder leggen oid. Mijn ervaring is dat het er dan niet heel erg mooi uit ziet. Echt verlagen heb ik geen behoefte meer aan, die tijd heb ik gehad toen ik jong was. Dus een 15 tot 20mm max rondom zou ik graag willen dat het net wat beter oogt. Een goed schroefset rondom met instelbare demping is ook weer wat overdreven voor zo'n klein beetje, en vaak beginnen die sets vanaf 40mm.
Dus ik dacht als de originele dempers en veren van bijvoorbeeld een r-line van het zelfde model dat kleine beetje lager zijn, en ook passen, had ik die er graag onder willen zetten.

In theorie blijft je wheel gap gelijk.
De omrolmaat van je 15" zal nagenoeg gelijk zijn aan de 17"
Dus geen hoogte wijziging

Eerlijker wijs moet ik wel zeggen dat bij een dunnere band iets verlaging wel mooier staat ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Avanti1
Als ik het zo hoor denk ik dat je heel blij zou zijn met een set eibach verlagingsveren.
Ik zou de mogelijkheid even uitzoeken! Staan wel het een en ander aan fotos op het forum.
Eibach maakt goed spul idd. Maar de veren die ze voor mijn model aanbieden gaan 25-30mm en is me net te veel.
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
In theorie blijft je wheel gap gelijk.
De omrolmaat van je 15" zal nagenoeg gelijk zijn aan de 17"
Dus geen hoogte wijziging

Eerlijker wijs moet ik wel zeggen dat bij een dunnere band iets verlaging wel mooier staat ;)
Hallo Maarten. Heb inmiddels 17inch velgen er onder liggen en de wiel gap is wel wat kleiner geworden. Tis ook maar net wat voor banden je er op heb liggen. had eerst 15 inch met 185/65/15. Dus 18.5 cm delen door 100 x 65= 12 cm (hoogte band). Dit varieert ook een beetje per band type natuurlijk. Sommig hebben een mooie strakke wang andere types weer meer afgerond. Heb nu 215/45/17 Dus 21.5 cm delen door 100 x 45 = 9,6 cm (hoogte band) Dus een inch minder wiel gap. Zelf ben ik er erg tevreden mee.
 

Bijlagen

  • IMG_1802.jpeg
    IMG_1802.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 19
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en _Maarten_
Mijn vraag is beantwoord. Weet inmiddels via VAG-Shop dat de veren en dempers van een R-line 2022 onder Life uitvoering 2022 passen zonder aanpassing. En dat de auto dan +- 15mm lager staat. :)
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Vagshop heeft mij nog een reactie gegeven. Er blijkt nu dat de dempers en veren van een R-line niet zijn over te zetten.:confused:


Weet iemand of de originele veren van een R-line aw facelift op een Polo aw Life passen?
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
Hallo Maarten. Heb inmiddels 17inch velgen er onder liggen en de wiel gap is wel wat kleiner geworden. Tis ook maar net wat voor banden je er op heb liggen. had eerst 15 inch met 185/65/15. Dus 18.5 cm delen door 100 x 65= 12 cm (hoogte band). Dit varieert ook een beetje per band type natuurlijk. Sommig hebben een mooie strakke wang andere types weer meer afgerond. Heb nu 215/45/17 Dus 21.5 cm delen door 100 x 45 = 9,6 cm (hoogte band) Dus een inch minder wiel gap. Zelf ben ik er erg tevreden mee.
Die som klopt niet want je berekent nu alleen dat de hoogte van de band minder is geworden, terwijl de velg groter is geworden. Als je een omtrekcalculator gebruikt kun je zien dat de hoogte van je velg+band in totaal 0,38 cm hoger is geworden, dat ga je met het blote oog niet zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow en _Maarten_
Die som klopt niet want je berekent nu alleen dat de hoogte van de band minder is geworden, terwijl de velg groter is geworden. Als je een omtrekcalculator gebruikt kun je zien dat de hoogte van je velg+band in totaal 0,38 cm hoger is geworden, dat ga je met het blote oog niet zien.
Hoi Uranograu,

De manier van berekenen over de hoogte van de band klopt zeker wel. En inderdaad ik geef aan dat de hoogte van de band nu +- een inch lager is. En de velg twee inch groter. In theorie een inch minder wielgap. Maar het is in het echt iets minder, maar meer dan 4mm die jij aangeeft. Het scheelt ongeveer een 15mm. Heb het goed kunnen vergelijken met het omleggen van de velgen.
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
  • Grrr
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!