Polo GTI vs. Ibiza Cupra vs. Fabia RS

Welke auto uit het B-segment van het VAG-concern met hetzelfde motorblok zou jij kiezen?

VW Polo GTI €23.490,-
Voordelen:
- 20% bijtelling
- Snelste acceleratie
- Hoogste topsnelheid
- Gunstigste verbruik
- Minste afschrijvingskosten en totale kosten per maand
- Laagste aanschafprijs (3-deurs)

Nadelen:
- Beperkte kofferbakruimte
- Uiterlijk als wolf in schaapskleren?

Seat Ibiza Cupra €24.995,-
Voordelen:
- Minder MRB (Motor Rijtuigen Belasting)
- Uiterlijk (en tevens als exclusievere Bocanegra versie leverbaar)

Nadelen:
- Alleen als 3-deurs
- Materiaalkeuze interieur (hard plastic)
- Aanschafprijs

Skoda Fabia RS €23.690,-
Voordelen:
- Laagste aanschafprijs (bij 5-deurs)
- Veel meer keuzemogelijkheden qua kleurcombinaties
- Ook als station leverbaar

Nadelen:
- Niet als 3-deurs verkrijgbaar
- Minder aansprekend uiterlijk?
 
Denk dat het niet echt objectief is om een polo forum te vragen welke ze zouden kiezen. Denk dat je op de skoda forum weer skoda op 1 staat :lol: ..

Ik zou ook de polo kiezen.. :mrgreen:
 
Xtreme zei:
Denk dat het niet echt objectief is om een polo forum te vragen welke ze zouden kiezen. Denk dat je op de skoda forum weer skoda op 1 staat :lol: ..

Ik zou ook de polo kiezen.. :mrgreen:


Daar heb je grotendeels wel gelijk in, alhoewel er naast liefhebber en bezitters van een Polo ook wel algemene en geïnteresseerde lezers en schrijvers zullen zijn op dit forum. Maar inderdaad heeft dit forumbericht meer kans van slagen op een wat meer objectieve forumsite.
 
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Polo, dit vanwege de allround prestaties en uiterlijk. De Ibiza is zijn meerprijs naar mijn mening niet waard, denk aan materiaalkeuze en uitbereidingsmogelijkheden. De Fabia is (zo heb ik gelezen) te soft, maar altijd nog mooier dan de Ibiza.

Autoweek is bepaald niet objectief inderdaad, de types die daar rondhangen.. :|
 
Ik zou uit dit rijtje zeker voor de polo GTI gaan. De seat voelt aan als een veel goedkopere wagen door al dat plastic (terwijl die dat dus niet is). En de Skoda... Tja, beetje hetzelfde verhaal, voelt ook goedkoper aan dan VW. Voordeel van de skoda is wel dat die in 5-deurs het goedkoopste is Stick Out Tongue (Voor mij is 5-deurs een voordeel Stick Out Tongue)
 
Indien bijtelling een overweging is dan blijft alleen de Polo GTI over want deze heeft als enige 20% bijtelling.

Veel testen geven aan dat de Polo GTI meer grip heeft dan de Seat of de Skoda.

Bekijk deze test eens:

http://www.sportauto-online.de/einzelte ... 38441.html

In deze test geven ze aan dat de Polo GTI net zo snel is als een Mini Cooper S op het circuit (Hockenheim), terwijl ze dat niet verwacht hadden gezien het gedrag van het onderstel + slechte remmen + ESP geneuzel.

Vergelijk de tijd eens met andere tijden in deze lijst:

http://www.sportauto-online.de/rundenze ... 50022.html

Mijn conclusie: de Polo GTI voelt niet echt sportief aan (meer als een GT), maar hij kan harder dan je denkt omdat de aandrijflijn toch erg veel grip heeft (XDS?).
 
Denk ook dat hette maken heeft met de dsg bak. Had ergens ooit een test gezien van een golf 6 gti met een dsg vs handbak. 3 pogingen en de handbak kwam 3x rond de 7,7 sec. naar de 100. De dsg zat met 3 pogingen steeds op 6,7 seconden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!