Polo GTI velgen onder mijn Polo 1.6 TDI ET Waarde??

Hoi allemaal,

Vorige maand dit setje velgen met winterbanden gescoord op marktplaats.:mrgreen:

IMG_5388.JPG

Gisteren erop gezet maar nu zie ik dat deze velgen een stuk meer naar binnen staan.

IMG_5536.jpgIMG_5534.jpg

ET Waarde gecheckt. en jahoor huidige Boavista 17 inch ET Waarde 45 en Deze GTI velgen et 40.

Velgen zijn beide OEM.

Verder zit er 215 45 17 om deze velg en op mijn Boavista 215 40 17 dus staat dit wat knulliger dat snap ik.

Is dit op te lossen met spacers?
Welke moet ik hebben?
Heb ik dan ook andere bouten nodig?
Beïnvloed dit het rijgedrag?
Wiellagers etc?

Ik zou dan ongeveer hetzelfde als met de Boavista willen.

IMG_5341.jpgIMG_5427.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
215/40/17 is in elk geval de juiste bandenmaat voor je auto, de banden van de GTI velgen zijn dus ietsje te hoog. Verder klopt het ET verhaal niet, want hoe hoger de ET, hoe meer ze naar binnen vallen. En je zegt juist dat de GTI velgen meer naar binnen vallen. Maar los daar van:

Je kunt dit oplossen met spacers. Die kun je het beste van minimaal 1cm per zijde nemen en mét naafrand. Je hebt ook langere bouten nodig, neem de afmeting van je huidige bouten en tel daar de maat van de spacers bij op. De meeste zullen achter een iets bredere spacer plaatsen dan voor, omdat de achterwielen verder naar binnen staan.
 
Wellicht heb ik de et waardes omgedraaid :mrgreen: ik zag ook duidelijk dat het hart van de velg bij de een verder naar binnen stond.

Ik weet zeker dat ze OEM zijn. of het zijn Namaak met Ronal logo + 6R onderdeelnummer. o_O


Ik zal eens foto's maken van beide harten.


Zie hier boavista met et 40

Zie hier Boavista met et46




op deze foto van google staan ze ook aardig naar binnen niet dan?

1668769814619.png

@#uranograu dus het verschil in et waarde fix ik met 1cm spacer?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!