Voorstellen Polo GTI van Singer

Welkom Singer,

Ik had hem ook al op autojunk voorbij zien komen! Ik ben ook de gelukkige bezitter van een blauwe GTI.

Ben je nog meer van plan om aan je auto aan te passen?

Ik wil nog enkele lampen vervangen voor LED verlichting zoals de mislampen ed. En misschien op zijn tijd andere velgen, maar dat heeft absoluut geen prioriteit.
Ik zit er ook nog over na te denken om alle kunststof delen zoals de splitter en diffuser hoogglas zwart te laten spuiten, maar vind de offerte een beetje hoog uitvallen..

Heb jij nog modificaties aan je polo uitgevoerd/ op de planning staan?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Heb jij nog modificaties aan je polo uitgevoerd/ op de planning staan?

Kunststof delen zwart is ook wel heel gaaf. Velgen zit ik ook naar te kijken maar ook geen prio, de 18" brescia vind ik voorlopig mooi genoeg.

Tot nog toe heb ik onderstaande modificaties uitgevoerd:
- verlaagd met een eibach pro kit.
- middendemper is er tussen vandaan, geeft een top geluid met de pops and bangs. Ik heb gelukkig nog een pre OPF model.
- de H7 halogeen lampen op dimlicht vervangen voor H7 led en die op grootlicht voor wittere halogeen. Ik heb helaas niet de optionele full led lampen aan de voorzijde.

Wat ik nog wil uitvoeren:
- spiegelkappen hoogglans zwart wrappen en misschien het dak ook.
- de logo's donkerder wrappen met tintfolie.
- tuning stage 2 270pk met aangepaste racekat, eigenlijk wil ik naar 300-320pk maar is nog afwachten tot iemand dit gaat aanbieden.
- dsg tuning
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Dat laatste zit er niet in met deze motor. Ik ken iemand die zijn Kodiaq bij VAG techniek tot het maximale heeft laten brengen, met de nodige kunstgrepen.Het resultaat was 304 pk/485 Nm. Maar dan moet er wel even flink in de buidel worden getast.https:
 

Bijlagen

  • 06699c03ed8e7c1038f5eecd674c3f68.jpg
    06699c03ed8e7c1038f5eecd674c3f68.jpg
    138.7 KB · Weergaven: 13
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Kunststof delen zwart is ook wel heel gaaf. Velgen zit ik ook naar te kijken maar ook geen prio, de 18" brescia vind ik voorlopig mooi genoeg.

Tot nog toe heb ik onderstaande modificaties uitgevoerd:
- verlaagd met een eibach pro kit.
- middendemper is er tussen vandaan, geeft een top geluid met de pops and bangs. Ik heb gelukkig nog een pre OPF model.
- de H7 halogeen lampen op dimlicht vervangen voor H7 led en die op grootlicht voor wittere halogeen. Ik heb helaas niet de optionele full led lampen aan de voorzijde.

Wat ik nog wil uitvoeren:
- spiegelkappen hoogglans zwart wrappen en misschien het dak ook.
- de logo's donkerder wrappen met tintfolie.
- tuning stage 2 270pk met aangepaste racekat, eigenlijk wil ik naar 300-320pk maar is nog afwachten tot iemand dit gaat aanbieden.
- dsg tuning

Mooi vooruitzicht, ik denk dat de 270 pk ook wat makkelijker te behalen is dan de 300+. Maar zou mooi zijn als het iemand lukt!
Betreft het geluid uit je uitlaat bof je echt dat je een pre-OPF hebt. Zelfs zonder midden en einddemper op een OPF exemplaar heb ik weinig pops & bangs. Misschien naverloop van tijd dat hij wat meer ingebrand is..
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Dat laatste zit er niet in met deze motor. Ik ken iemand die zijn Kodiaq bij VAG techniek tot het maximale heeft laten brengen, met de nodige kunstgrepen.Het resultaat was 304 pk/485 Nm. Maar dan moet er wel even flink in de buidel worden getast.https:

Ik ben er ook bang voor, maar we gaan zien wat de toekomst brengt. Ben wel benieuwd naar jou ervaring als die straks gechipt is en vooral de dsg tuning.
@Rosinfield weet jij wat hij allemaal heeft laten doen om 304 pk te krijgen?

Betreft het geluid uit je uitlaat bof je echt dat je een pre-OPF hebt. Zelfs zonder midden en einddemper op een OPF exemplaar heb ik weinig pops & bangs. Misschien naverloop van tijd dat hij wat meer ingebrand is..

Ja daar ben ik heel blij mee. Ik heb hier gelezen dat sommige na het chippen geen pops & bangs meer hebben. Dat dit uit de software is geschreven. Wellicht dat een chiptuner het voor je erin kan schrijven. Maar geen idee of dat zo makkelijk en mogelijk is.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Ja daar ben ik heel blij mee. Ik heb hier gelezen dat sommige na het chippen geen pops & bangs meer hebben. Dat dit uit de software is geschreven. Wellicht dat een chiptuner het voor je erin kan schrijven. Maar geen idee of dat zo makkelijk en mogelijk is.

Ik heb er een ABT tuningsmodule inzitten die niet aangepast kan worden. En ivm behoud van garantie laat ik het zo. Ik zal maar moeten accepteren dat een post-OPF nooit zo goed gaat klinken als een pre-OPF. Luxeproblemen:sweatsmile:
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Welkom! Weer een GTI op de weg. Ook ik heb jammer genoeg geen pos & bangs door de OPF (pas 2000 km gereden, misschien komt dit nog na inbranden).
Weet iemand hier vanaf wanneer de OPF in productie is gekomen?
Hoe bevalt de ABT tuningsmodule?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Welkom! Weer een GTI op de weg. Ook ik heb jammer genoeg geen pos & bangs door de OPF (pas 2000 km gereden, misschien komt dit nog na inbranden).
Weet iemand hier vanaf wanneer de OPF in productie is gekomen?
Hoe bevalt de ABT tuningsmodule?

Naar mijn weten is alleen 2018 pre-OPF en 2019 allemaal met OPF filter, misschien vroege 2019 exemplaren ook nog zonder OPF.
Ik had de uitlaat na 6k km gedaan en vond niet heel veel verschil tussen nieuw en 6k km. Je kreeg af en toe een knal bij opschakelen van 1 naar 2.
Ik run nu een demo model van ABT en wordt donderdag omgeruild voor de definitieve, maar ik ben er tevreden over. Is iets feller op het gas bij lage toeren en reageert wat ''wakkerder'' op de snelweg. Bij vol doorhalen voel je bij 150+ dat hij echt sneller is.

Ik kan geen filmpje toevoegen van hoe mijn uitlaat nu klinkt. Ik probeer dat nog wel online te zetten.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Mijne is van april 2018. Tijdens vakantie in Frankrijk wel genoten van de gezellige pops & bangs bij het op de motor remmen in S bergaf. Zo leuk dat ik af en toe even wat gas bij gaf. Hier in Nederland rijd ik niet of nauwelijks in S. Misschien na de tuning .
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mijne is van april 2018. Tijdens vakantie in Frankrijk wel genoten van de gezellige pops & bangs bij het op de motor remmen in S bergaf. Zo leuk dat ik af en toe even wat gas bij gaf. Hier in Nederland rijd ik niet of nauwelijks in S. Misschien na de tuning .

Herkenbaar! Na de tuning en uitlaat rijd ik ook veel meer in S. Maar zodra dat weer een beetje went zal ik wel weer voornamelijk in D rijden. Ik rij ook veel op individueel en dan alles sport behalve het onderstel en dan soms de bak.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Prachtige bak die zeer sportief kan rijden als dat nodig is. Ik heb zelf een lease 6R gehad met ABT tuning en dat is mij zeer goed bevallen, wat een monster was dat. Er zat een extra box ingebouwd die in de motorruimte, onder de ruitenwissers was geplaatst. Stekker van de ECU eruit en de box ertussen, er werd bij mijn auto geen software van VW aangepast. Wel erg jammer dat de leverancier bijna de nieuweprijs rekent als je de module wil meenemen naar een andere auto. De unit werkt namelijk alleen als het motornummer overeenkomt met het nummer dat ABT in de box heeft gezet. Om dat over te zetten moet je een nieuwe "licentie" kopen van een paar honderd euro en je moet ook nog even naar Duitsland op-en-neer voor het programmeren.

Veel plezier ermee, gaat vast lukken!
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Herkenbaar! Na de tuning en uitlaat rijd ik ook veel meer in S. Maar zodra dat weer een beetje went zal ik wel weer voornamelijk in D rijden. Ik rij ook veel op individueel en dan alles sport behalve het onderstel en dan soms de bak.
Bij mij staat hij ook op individual met alles in sport behalve onderstel, bak en geluid
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Prachtige bak die zeer sportief kan rijden als dat nodig is. Ik heb zelf een lease 6R gehad met ABT tuning en dat is mij zeer goed bevallen, wat een monster was dat. Er zat een extra box ingebouwd die in de motorruimte, onder de ruitenwissers was geplaatst. Stekker van de ECU eruit en de box ertussen, er werd bij mijn auto geen software van VW aangepast. Wel erg jammer dat de leverancier bijna de nieuweprijs rekent als je de module wil meenemen naar een andere auto. De unit werkt namelijk alleen als het motornummer overeenkomt met het nummer dat ABT in de box heeft gezet. Om dat over te zetten moet je een nieuwe "licentie" kopen van een paar honderd euro en je moet ook nog even naar Duitsland op-en-neer voor het programmeren.

Veel plezier ermee, gaat vast lukken!

Klopt! Hadden ze mij ook verteld dat iedere box gekoppeld is aan de auto en niet (zomaar) mee te nemen is naar een volgende. Ze laten de kaas niet van hun brood eten, begrijpelijk.
De Automobielfabriek is de nieuwe importeur van ABT. Ik laat het daar ook doen en zij kunnen vastwel dat overschrijven zodat je niet speciaal naar DE hoeft.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!