Voorstellen Polo GTI van Singer

Beste forumleden,

Het werd eens tijd dat ik een account aanmaak. Ik lees nu al een tijdje mee en heb al veel nuttige informatie uit dit forum kunnen halen, waarvoor dank!
Wel zo netjes om mijn ervaringen met jullie te delen dan.

Ik ben de trotse bezitter van een blauwe Polo GTI AW, onlangs getuned door ABT. Ook heb ik er een op maat gemaakte uitlaat onder zitten met kleppen. Vanaf de OPF-Filter is hij helemaal open. Komende donderdag komen ook de verlagingsveren van ABT eronder. Ben benieuwd! Auto heeft ook een glascoating plus toplaag opzitten. De enige twee opties die ik niet heb zijn Voice Control en de Art Velours stoelen. In een GTI hoort het ruitjes patroon natuurlijk;)

Voor wat meer achterinfo en foto's zal ik er een linkje bijdoen van Autojunk, zie hieronder.

Ik heb de auto nu iets meer dan 2 maanden en ondertussen bijna 7,5k km gereden. Het comfort van de auto maakte meer indruk op mij dan de prestaties, wat een heerlijke daily.
Ondanks dat ik van tijdsefficient rijden houd, laatst op een rit van 200 km met 110 op de ACC 1 op 20 gemiddeld gereden. Al heb ik de GTI niet voor zijn zuinigheid gekocht, toch geinig dat hij zulke waardes haalt.

Storingsvrij is de auto helaas niet helemaal, veel problemen (gehad) met het multimediascherm. Voornamelijk Apple CarPlay problemen. Ik had er een origineel VW kabeltje bijbesteld en na veel proberen en omwisselen lijkt hier het grootste probleem in te zitten. Met een origineel Apple kabel geeft het scherm veel minder storingen.

Mochten jullie vragen hebben over de auto/tuning of wat dan ook hoor ik het graag!

MVG,
Singer

 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Welkom Singer. Ik deel je ervaring dat het (ook) een auto is om heerlijk rustig mee te cruisen. Mag ik vragen wat de tuning bij ABT inhield (alleen sofware of ook hardware) en wat de behaalde waarden zijn?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Welkom Singer. Ik deel je ervaring dat het (ook) een auto is om heerlijk rustig mee te cruisen. Mag ik vragen wat de tuning bij ABT inhield (alleen sofware of ook hardware) en wat de behaalde waarden zijn?

Het is alleen software en gaat via een tuningsbox die wordt aangesloten op de ECU. Ze geven op 240 pk en 360 nm. Ik ben nog van plan om de auto op de rollerbank te zetten om het te controlerem, voor de ‘fun’. Voor mij was het behoud van garantie het belangrijkst, niet omdat ik geen vertrouwen heb in de kwaliteit van ABT, maar voor een gezonde nachtrust.

Ik heb het vermogensgrafiekje wat ABT afgeeft er bijgestopt.
 

Bijlagen

  • 2G00_120_240_DKZC_AS_D(2).pdf
    37.7 KB · Weergaven: 22
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Super dik!! Zat zelf te twijfelen tussen deze kleur en Deep Pearl Black maar mij werd verteld dat deze kleur niet meer leverbaar was...

Deze is er ook heel kort er uit geweest, waarna ze toch hebben besloten om hem te houden. Ik vermoed dat mijn auto om die reden 3 maanden was vervroegd. Dat ze alle blauwe in bestelling nog wilde afleveren om er vervolgens mee te stoppen. Zonde als je deze kleur bent misgelopen omdat de dealer niet meer heeft laten weten dat hij weer in productie was!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: WilliamK
Deze is er ook heel kort er uit geweest, waarna ze toch hebben besloten om hem te houden. Ik vermoed dat mijn auto om die reden 3 maanden was vervroegd. Dat ze alle blauwe in bestelling nog wilde afleveren om er vervolgens mee te stoppen. Zonde als je deze kleur bent misgelopen omdat de dealer niet meer heeft laten weten dat hij weer in productie was!

Ah zit dat zo. Overigens ben ik super tevreden met Deep Pearl Black hoor past heel goed bij de opties!
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Welkom Singer,

Ik had hem ook al op autojunk voorbij zien komen! Ik ben ook de gelukkige bezitter van een blauwe GTI.

Ben je nog meer van plan om aan je auto aan te passen?
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!