24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Hoi forum leden!

Ik ben hier nieuw ( met account) maar gebruikte vaak het forum voor vragen die ik had.

Ik ben de trotse eigenaar van een polo gti uit 2019
Voorzien van een decat downpipe met opf delete en middendemper delete. De auto is stage 1 getuned en heeft een DSG tune.

nu heb ik zelf een vraag of iemand dit herkent:
Ik heb van de ene op de andere dag dat mijn auto stationair rond de 11000 toeren draait terwijl dit normaliter niet zo hoog is. Dit is zelfs als de auto goed warm is. (Zie foto’s)
nu heb ik hem gister naar mijn garage gebracht en hebben zij de EGR klep opnieuw ingeleerd en alle storingen doorlopen en er was niets aan de hand.
hij rijd nog steeds hetzelfde en schakelt nu alleen ietsje later op en er zijn geen rare bijgeluidjes.
Ik heb toen de auto laten chippen dus dit “probleem” had ik al voorafgaand aan het chippen.

ik heb verder geen storingsmeldingen oid.
het enige wat er niet werkt is start stop, hier heeft hij aan dat draaiende motor noodzakelijk is.
Volgens de garage is het dus niets maar het zit me toch niet lekker….

Ik zat zelf misschien te denken dat de accu spanning wat laag is en dat hij daardoor meer toeren maakt om de accu te laden maar het is nu al een aantal dagen achter elkaar ( rij overigens geen lange stukken aan 1)

herkent iemand dit “probleem” of weet wat het misschien kan zijn?
 

Bijlagen

  • 60E3A31D-7226-4F0F-B158-2135DC2999BF.jpeg
    60E3A31D-7226-4F0F-B158-2135DC2999BF.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 47
  • 431BE28F-3461-43BF-9255-89CDFFF35841.jpeg
    431BE28F-3461-43BF-9255-89CDFFF35841.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 47
Volkswagen  Polo AW  2.0 

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
2,080
2
1,406
118
Eindhoven
Land
Netherlands
Meten is weten. Je kunt eens kijken of je de accu spanning kunt meten. Dan weet je of het daaraan ligt.
 
Volkswagen  Polo 6C  105pk 

DeeOow

Voormalig teamlid
8 maart 2009
4,364
1,139
205
Koggenland
Land
Netherlands
Wat je waarneemt is heel normaal na starten.
Euro 6 en sensoren meet bepaalde waardes zodra die gestart is.
Heeft dus met de emissie check te maken dat die dat doet.
Hij gaat lager stationair draaien zodra die sensor warm is / zijn waarde juist meet.

Die van mij doet het ook,
heb in t begin ook ernaar gezocht en gevraagd.
Staat ergens ook in het boekje.

Startstop zal wel weggeschreven zijn.
Wees blij. Irritante bende.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Meten is weten. Je kunt eens kijken of je de accu spanning kunt meten. Dan weet je of het daaraan ligt.
Goede! Dit zal ik morgen even meten!
ik herken het probleem niet en weet ook geen oplossing maar tijdens het lezen valt mij wel wat op.... 11.000 toeren is wel heeeeel veel :mrgreen:
Haha mijn fout, 1100 :)
Wat je waarneemt is heel normaal na starten.
Euro 6 en sensoren meet bepaalde waardes zodra die gestart is.
Heeft dus met de emissie check te maken dat die dat doet.
Hij gaat lager stationair draaien zodra die sensor warm is / zijn waarde juist meet.

Die van mij doet het ook,
heb in t begin ook ernaar gezocht en gevraagd.
Staat ergens ook in het boekje.

Startstop zal wel weggeschreven zijn.
Wees blij. Irritante bende.
het rare is dat de auto na 30 km rijden en een olie temp van 99 graden de motor nog steeds hoog loopt, het is niet alleen met een koude start.
En idd startstop blijkt weggeschreven :) erg fijn haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 

DeeOow

Voormalig teamlid
8 maart 2009
4,364
1,139
205
Koggenland
Land
Netherlands
het rare is dat de auto na 30 km rijden en een olie temp van 99 graden de motor nog steeds hoog loopt, het is niet alleen met een koude start.
En idd startstop blijkt weggeschreven :) erg fijn haha
Doet het ook als die warm is na starten ja.
meestal max 20 seconden ofzo.

Als je tijdens dat proces weg rijd,
reageert het gaspedaal vrij schokkerig.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Doet het ook als die warm is na starten ja.
meestal max 20 seconden ofzo.

Als je tijdens dat proces weg rijd,
reageert het gaspedaal vrij schokkerig.
Ja dat heb ik, alleen de hoge toeren blijft, ongeacht hoelang ik rij…
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Volkswagen  Polo AW  2.0 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,147
562
130
25
Land
Netherlands
Heeft deze auto een roet/particle filter? Wat is daar de status van? Dit lijkt aardig op het regeneren zoals dit bij een dieselmotor gaat...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Vandaag hele middag bij de garage geweest, blijkt waarschijnlijk aan mijn temperatuur sensor te liggen.
deze gaf aan dat het 9graden is maar de werkelijke temperatuur binnen was 19. deze zal eerdaags dus vervangen worden en hopen dat dat inderdaad de oplossing is.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Toch niet de temperatuur sensor….
loopt nog steeds op hoge toeren.
soms als ik afrem gaat ie weer naar 800 maar dan na een seconden of 30 stijgt ie langzaam weer naar 1100….
Ik ga het in de gaten houden en mocht iemand het herkennen, let me know
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,147
562
130
25
Land
Netherlands
particle filter weggeschreven? is dit wel goed gegaan? was de klacht er hiervoor ook al?

Misschien ene gekke optie:
Meet eens de uitstoot van de auto? Bij de garage? Ik rijd zelf een Aygo uit 2019, die heeft ook vaak dat ie hoger stationair loopt, voornamelijk als de motor bijna is uitgevallen. Loopt ie even 1100 rpm en zak langzaam weer terug. Alsof ie dan uit zn uitstootwaardes komt...

nog een dingetje: vacuumlek al onderzocht?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

jeroldd

Lid
13 januari 2020
51
27
24
Land
Netherlands
Heel stom misschien maar zet je airco is uit? maakt dat nog verschil?

Ik merk ook dat wanneer ik mijn climate dusdanig hoog zet mn auto ook stationair hoger blijft lopen.

het koelt nu aardig af deze dagen.

Zet m is op 10 graden met de airco uit. zakt hij dan nog niet terug?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
particle filter weggeschreven? is dit wel goed gegaan? was de klacht er hiervoor ook al?

Misschien ene gekke optie:
Meet eens de uitstoot van de auto? Bij de garage? Ik rijd zelf een Aygo uit 2019, die heeft ook vaak dat ie hoger stationair loopt, voornamelijk als de motor bijna is uitgevallen. Loopt ie even 1100 rpm en zak langzaam weer terug. Alsof ie dan uit zn uitstootwaardes komt...

nog een dingetje: vacuumlek al onderzocht?
Eigenlijk nooit problemen gehad, alleen sinds paar weken nu wel. Verder heb in nergens lekken zitten oid
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Heel stom misschien maar zet je airco is uit? maakt dat nog verschil?

Ik merk ook dat wanneer ik mijn climate dusdanig hoog zet mn auto ook stationair hoger blijft lopen.

het koelt nu aardig af deze dagen.

Zet m is op 10 graden met de airco uit. zakt hij dan nog niet terug?
Ik heb alles al geprobeerd, airco uit, radio uit en alle andere energie trekkers uit. Niets lijkt te werken…
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 
24 november 2021
15
7
8
Land
Netherlands
Ik heb voor as donderdag een afspraak bij de garage om mijn downpipe eruit te laten halen, geluid is waanzinnig maar ben klaar met die kinderziektes.
hoop dat als ie weer standaard is alles weer normaal werkt…
Ga wel opzoek naar een goede catback uitlaat :)
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,147
562
130
25
Land
Netherlands
live waarden uitlezen it is... Vergelijk met een "goede" GTI AW
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm