Polo GTI 6R banden vreet monster?

Hoi allemaal,


Ik ben nu 1,3 jaar in bezit van een polo 6R GTI (gechipped 218 pk). Ik heb "standaard" 17" detroit wielen eronder met "standaard" pro contantact sport 2? banden. Nu ben ik bijna bij de 30.000 km en ben weer toe aan m’n derde set voorbanden. Bij 15.000 was mijn tweede set gemonteerd.

Nu ben ik benieuwd of meerdere GTI rijders hier "last" van hebben. Ik ben namelijk benieuwd of het komt doordat de banden "zacht" rubber hebben of het komt doordat ik te vaak als een josti rij ;) Ik moet erbij zeggen dat ik van doorrijden hou / bochten redelijk hard neem. Maar ik burn ze niet expres ofzo (door constant te planken vanaf stilstand).

Groetjes,
Alessandro
 
dat is wel heel erg snel hoor...als je continue slippend wegrijd bij de stoplicht dan is het niet raar
maar onder normaal optrekken bij de stoplicht moet het toch wel zeker 30k mee gaan een setje?

ikzelf wissel om de half jaar van zomer naar winterbanden dus ik rij maximaal maar een half jaar op een setje banden en wissel ze daarna weer om
op die manier bespaar je je banden weer
 
in 10.000 km met een setje voorbanden verslijten kan wel hoor, ik heb een Honda prelude vti gehad met 200pk en daarmee moest ik ook op tijd de bandjes wisselen.
banden kiezen met hardere compound kan wel maar dan lever je snel in op grip bij nat wegdek.
 
dat is wel heel erg snel hoor...als je continue slippend wegrijd bij de stoplicht dan is het niet raar
maar onder normaal optrekken bij de stoplicht moet het toch wel zeker 30k mee gaan een setje?

ikzelf wissel om de half jaar van zomer naar winterbanden dus ik rij maximaal maar een half jaar op een setje banden en wissel ze daarna weer om
op die manier bespaar je je banden weer

Ja ik probeer juist niet te veel te slippen met wegrijden. Maar desondanks denk ik dat ik gewoon wat rustiger moet doen en niet altijd bij 90 graden maximaal moet rijden ;)

Ik maak geen gebruik van winter banden, ik had hier ook nog over nagedacht, dan gaan ze idd wat minder hard ;)
 
ikzelf wissel om de half jaar van zomer naar winterbanden dus ik rij maximaal maar een half jaar op een setje banden en wissel ze daarna weer om
op die manier bespaar je je banden weer

Ehhh.. het zal aan mij liggen, maar ik snap het niet!
Stel: je doet per set banden 30.000 per set, ongeacht of het zomer- of winterbanden zijn.
Dan heb je per 60.000 km toch steeds twee sets banden nodig.?

Je doet wel langer met je zomerbanden, maar alleen maar omdat je op de helft van de kilometers op wintersloffen loopt.
Je bespaart dan toch niets, tenzij je de winterbanden gratis krijgt.

KYC rekent al net zo als de regering: Als je de helft van de kosten niet benoemt, bespaar je de helft.
Ja ja......
 
Ehhh.. het zal aan mij liggen, maar ik snap het niet!
Stel: je doet per set banden 30.000 per set, ongeacht of het zomer- of winterbanden zijn.
Dan heb je per 60.000 km toch steeds twee sets banden nodig.?

Je doet wel langer met je zomerbanden, maar alleen maar omdat je op de helft van de kilometers op wintersloffen loopt.
Je bespaart dan toch niets, tenzij je de winterbanden gratis krijgt.

KYC rekent al net zo als de regering: Als je de helft van de kosten niet benoemt, bespaar je de helft.
Ja ja......

ja je hebt wel gelijk in feite is dit gewoon het zelfde want ik investeer ook in een tweede set aan banden
 
Das wel extreem haha. Ik denk dat je rijgedrag (en je auto natuurlijk) een grote rol spelen ;)

Ik rij op 16" conti prem 2 zomer banden. Voorbanden zijn bij 65k km vervangen en achterbanden hebben nu nog bij 86k meer dan 2mm profiel! Nee, ik rij niet als een bejaarde maar niet geheel onbelangrijk, wel een bluemotion dus slippend weg rijden komt zo goed als nooit voor.
 
Slippend of niet, er willen 180 paarden en 250nm's los op de voorbanden bij een stock GTI. Dat slijt gewoon een heel stuk harder, laat staan een gekietelde GTI.

10k tot 15k voor de voorbanden is geheel normaal voor een GTI. Mijn banden waren ook aan vervanging toe bij 15k.
 
haha nou het maakt mij niets hoe snell de banden gaan laat mij nu maar lekker genieten van het vermogen inplaats van mezelf druk maken over de banden!! dan had ik wel een bm gekocht ofzo,,
 
haha nou het maakt mij niets hoe snell de banden gaan laat mij nu maar lekker genieten van het vermogen inplaats van mezelf druk maken over de banden!! dan had ik wel een bm gekocht ofzo,,

Ik maak mij ook niet druk over de banden, eerder of ik straks het tankstation nog haal, heb de tank ietsje te leeg gereden dit keer :mrgreen:
Al viel het mij nog tegen hoe hard mijn huidige banden slijten :roll:
Maargoed, om de 15k km haal ik idd ook weer nietStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!